اتاق بازرگانی
۱۳:۴۹ - چهارشنبه ۱۳۹۳/۱۱/۱

30 دی در اتاق بازرگانی استان اصفهان

رونمائی از آهنگ لبیک یا محمد (ص) پویا بابائی هنرمند اصفهانی

همایش آموزش سواد رسانه ای در خصوص بازیهای رایانه ای (شبکه های اجتماعی و فضای مجازی )توسط سازمان ملی جوانان استان و موسسه فرهنگی شهید صیاد شیرازی در مکان اتاق بازرگانی استان اصفهان ویژه فعالان فرهنگی سازمان ملی جوانان برگزار شد .

به گزارش صاحب نیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی “دهاقان نا“، مدیران فرهنگی شهرستان دهاقانی در همایش آموزش سواد رسانه ای شرکت نمودند.

حضور مدیران فرهنگی شهرستان دهاقان در همایش آموزش سواد رسانه ای (بازیهای رایانه ای – شبکه های اجتماعی – فضای مجازی سازمان ملی جوانان استان اصفهان)
IMG_2019
IMG_2048

همایش با حضور دکتر رستمی رئیس کمیته فضای مجازی ستاد سازماندهی امور جوانان کشور و دکتر ضیائی پور ریاست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور برگزار شد .

همایش با سخنرانی دکتر ریاحی معاون سیاسی استانداری اصفهان آغاز و در ادامه دکتر ضیائی پور سخنرانی نمودند.

رونمائی از قطعه لبیک یا محمد در واکنش به توهین بی‌شرمانه به رسول اکرم(ص)، با شعری از عذرا رشیدنژاد، آهنگسازی و تنظیم کامران میرزایی و با صدای پویا بابایی هنرمند اصفهانی یکی از برنامه های همایش بود که با همکاری موسسه شهید صیاد شیرازی آماده شده بود.
محمد
دکتر اسکندری پور در ادامه همایش سواد رسانه ای به مبحث بازیهای رایانه ای پرداخته و افزود بازیهای رایانه ای به عنوان یکی از مهمترین اجزاء زندگی انسانها در آمده و سن خاصی هم ندارد . بازی ها نه تنها در همه جا حضور دارند بلکه در حال اجتماعی و گروهی شدن هستند. همچنین بازیهای آنلاین به یک پدیده جهانی تبدیل شده اند.
اسکندری پور، بازیهای رایانه ای را یک رسانه اجتماعی دانست و گفت هنگامی که مابدانیم با یک رسانه مواجهیم، بدنبال ارتباط با آن هستیم .
از جمله بازیهای رایانه ای میتوان باز یهای گروهی –آنلاین –موبایل و اجتماعی را نام برد. در تجمیع اهداف بازیها می بینیم که تکنولوژی های اجتماعی در بازی و صنعت بازی ها و باز ی در شبکه های اجتماعی و ترکیب تکنولوژی ها میتواند فرهنگ های مختلف را به هم نزدیک کند و این ایده خیلی هم دور از ذهن نیست .باید بدانیم که بازی های آنلاین دوستی هایی فراتر از دوستی های اجتماعی ایجاد نموده است .
دکتر اسکندری پور افزود: باید بدانیم که آمار افرادی که به بازیهای رایانه ای روی آورده اند، بسیار بالاو همچنین در آمد حاصله از بازیها زیاد می باشد .و تازمانی که حجم بازیهای رایانه ای را ندا شته باشیم نمیتوانیم ببینیم چه اتفاقی در دنیا می افتد. صنعتی که سالانه بیش از 100 میلیارد دلار گردش مالی دارد.
اسکندری با نام بردن از گیمر به عنوان کسی که باز ی رایانه ای را دنبال میکند گفت: از هر 5 نفر گیمر، 2 نفر خانمها هستند و تعداد 20میلیون در ایران گیمر محسوب میشوند و متوسط ساعتی که در هفته میگذرانند، 18 ساعت میباشد .
در ادامه ایشان با اشاره به انواع بازیها و بازیگران افزود: ما در حوزه بازیهای رایانه ای کار جدی نکرده ایم و در برخورد با بازیها در سطحی ترین حالت برخورد نموده ایم .
اسکندری پور ادامه داد: خانواده ها باید بر بازیهای رایانه ای کودکان خود نظارت و آنها را برای تهیه بازیها همراهی و و الزاما باید به نظام رده بندی آشنا باشند و در هنگام تهیه بازیها سعی کنند که ضمن مشاوره و صرفا مخالفت، بازیهای مفید و خوب را برای آنها تهیه تا جایگزین برای آنها باشد و باید دانست که ذهن کوکان و نوجوانان برعکس ذهن ماست.
وباید در همین راستا قوانینی را در خانه وضع نمود تا طبق آن از بازیها استفاده شود.
IMG_1981
در ادا مه برنامه باذکر اذان، نماز به جماعت برگزار گردید که از نکته های خوب همایش بود .
IMG_1996
در همایش سواد رسانه ای پخش قسمتی از سخنان امام خامنه ای (مدظله ) را داشتیم که ایشان فرمودند: رویکرد مادر برابر تهاجم دشمن نباید رد کردن باشد بلکه باید قبل از ورود روشها و سبکها به کشور شناسائی تا بتوانیم آنها را کنترل نمائیم و بعضا به شکل صحیح تر تغییر داده تا دشمن نتواند ما را غافلگیر کند .
سرهنگ مرتضوی کارشناس نیروی انتظامی استان از دیگر سخنرانان همایش بود، که با اشاره به در صد بسیار بالای کاربران فضا ی مجازی در کشور که حدود 36میلیون و 500 هزار نفر میباشد؟، در صد جرائم فضا ی مجازی را بالا دانست و افزود: هم اکنون 21 در صد از جرائم اخلاقی است و این جرائمی است که به پلیس مراجعه شده است.
IMG_2010

دکتر رستمی سخنران پایانی همایش در ترسیم فضای مجازی گفت :فضا ی مجازی فرصت بسیار مناسبی است برای سرمایه گذاری و اشتغال جوانان، و آمار می گوید: روزانه 20 میلیون جوان و نوجوان ساعتها وقت خود را با اینترنت و بازیهای رایانه ای میگذرانند. ایشان باتاکید برساخت بازیهای بومی و سرمایه گذاری در بازیهای اینترنتی فرصت را غنیمت، و خواستار دقت در استفاده درست از این فضا شدند .
رستمی با اشاره به اینکه براساس آمار 1.5 درصد فضای مجازی اختصاص به مسائل غیر اخلاقی و 98.5 در صد مسائل دیگر که اشتغال یکی از آنهاست، گفت: اگر جامعه جوان ما بخواهد منتظر سیاستگذاران باشد، حتما باید چند نسل از خودش بگذرد و تجربه نشان داده هر تغییر اثر گذار در جامعه توسط جوانان اتفاق افتاده و نه سیاستمداران.

جامعه جوان منتظر هیچ کس نباشد و ما تابخواهیم بدانیم که تهدید نیست باید چند دوره متوالی را بگذارنیم از فرصتهای آموزشی – فرهنگی – اقتصادی و اشتغال و بین الملل به نفع خودتان استفاده کنید . رستمی بااشاره به 2 نکته مهم در فضا ی مجازی، که یکی وجود کاربر موثر در فضای مجازی است ودوم باید سواد رسانه ای خود و جامعه را بالا ببریم .
عموم کاربران فضا ی مجاز ی حضورشان در فضا ی مجاز ی ولگردی مجازی است و با ید بتوانیم در فضا ی مجازی تولید محتوای موثر داشته و از فرصت های جهانی که در اختیار ماست، در راستای منافع شخصی و اجتماعی خویش استفاده کنیم .
رستمی در پایان به عنوان مسئول کمیته فضا ی مجازی وزارت ورزش و جوانان در خصوص موارد ذیل از توانمندان و علاقمندان دعوت به همکار ی نمود و اعلام حمایت کرد:
1- جوانان که تا 29 سال سن دارند و از وزارت ورزش و جوانان مجوز داشته و در حوزه فضای مجازی طرحهائی دارند، که بتوان حضور موثر در سطح شهر، استان و کشور داشت حمایت مالی و معنوی مینمائیم
2- کسب و کارهای فضا ی مجازی
3- طرحهائی که منجر به توانمند سازی جوانان و نوجوانان در فضای مجازی می شود
4- حوزه سواد رسانه ای به جامعه جوان و فرهنگسازی در حضور بهینه جوانان در فضا ی مجازی کشور
5- طرحهای مربوط به توسعه زبان فارسی در فضای مجازی و اینکه ماباید حوزه نفوذمان را از نیم درصد در فضا ی مجازی بالاتر ببریم .
در پایان همایش مجری برنامه بجا ی تشکر از دکتر رستمی از سرهنگ رستمی تشکر نمود که کارت ها ی افراد حاضر در همایش تا ده روز دیگر آماده و به آنها تحویل داده می شود، همچنین در این همایش پک فرهنگی ارائه گردید .
IMG_2045