n82925027-72357113
۱۳:۵۶ - یکشنبه ۱۳۹۷/۰۳/۶

رییس صنف کامیون داران شهرستان مبارکه:

مشکل کرایه کامیون‌داران در مبارکه حل شد/ لزوم ایجاد محل های امن برای استراحت رانندگان

رییس انجمن صنفی کامیون داران شهرستان مبارکه گفت: طبق توافقی که با مدیر کل سازمان حمل و نقل داشتیم مشکل کرایه رانندگان کامیون حل شد و بر روی اعلام بار باربری ها گذاشتیم.

به گزارش صاحب نیوز؛چند روزی است که می شنویم رانندگان خودروهای سنگین اعتصاب کرده اند، سعی کردیم با برخی مسئولان مرتبط در شهرستان مصاحبه ای داشته باشیم ولی متاسفانه پاسخ منفی شنیدیم لذا با حضور در پایانه حمل و نقل کالای شهرستان با رییس انجمن صنفی کامیون داران شهرستان مبارکه به گفتگو پرداختیم.

حبیب‌اله حقانی گفت: مبارکه یک شهرستان درجه یک در حوزه حمل و نقل است که بیش از ۸۰ شرکت حمل و نقل و پنج هزار دستگاه کامیون که بعضا خود مالک، راننده است را در خود جای داده و دارای یک پایانه خصوصی و سالن اعلام بار نیز هست.

رییس انجمن صنفی کامیون داران شهرستان مبارکه افزود: رانندگان ما اعتصاب نکرده اند بلکه نسبت به شرایط کاری خود اعتراض دارند لذا این دو مقوله باید از هم تفکیک شود.

وی ادامه داد: طبق توافقی که با مدیر کل سازمان حمل و نقل داشتیم مشکل کرایه رانندگان کامیون حل شد و در جلسه ای که با رییس شرکت ها داشتیم تعرفه اصلاح شد و بر روی اعلام بار باربری ها گذاشتیم و در روز دوشنبه و سه شنبه هم با تعرفه جدید حمل بار انجام شد.

حقانی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در شهرستان وجود دارد بارهای انباری است، امروز ما در اعلام بار ۳۰۰ بار داریم و به فرض مثال ۱۵۰ بار در کل کشور و ۱۵۰ بار در شهرستان خالی می شود، نتیجه این بود که باری که در شهرستان خالی می شد و سهمیه شهرستان بود، ماشین هایی از خارج استان با حداقل کرایه حمل می کردند که این مشکل نیز برطرف شد.

وی اضافه کرد: مشکل بیمه هم این بود که دولت یارانه را از روی بیمه رانندگان برداشت و کسانی که جدیدا وارد چرخه می شدند بیمه آنها بر اساس بیمه آزاد محاسبه می شد که این موضوع باعث اعتراض رانندگان شد چون اگر این روند تا آخر سال ادامه پیدا می کرد قطعا شامل حال همه می شد و باید بیمه آزاد پرداخت می کردند.

رییس انجمن صنفی کامیون داران شهرستان مبارکه ابراز کرد: یکی از خواسته های دیگر رانندگان لغو نصب سامانه سپهتن بود؛ کابین برای راننده یک حریم خصوصی است و با نصب این سامانه حریم خصوصی راننده به خطر می افتاد.

وی ادامه داد: نصب سامانه سپهتن یعنی راننده بیشتر از ۹ ساعت نمی تواند رانندگی کند، آیا راننده بعد از ۹ ساعت رانندگی یک محل امنی باید داشته باشد که بتواند ۱۵ ساعت استراحت کند و بعد به مسیر ادامه بدهد؟

وی تاکید کرد: آیا به صرفه است با این حجم اندک کار دو راننده با یک ماشین کار کنند؟ هزینه حقوق، خوراک، بیمه راننده ای که اضافه می شود، چه می شود؟ نمی شود هم که یک راننده کار کند و وقتی ۹ ساعتش تمام شد استراحت کند، کجا باید استراحت کند؟ آیا محلی در نظر گرفته شده است؟

حقانی با بیان اینکه مکانیزم هایی که یدک کش آن مشخص نیست امروز یک راننده تانک حمل می کند روز دیگر ترانزیت، خاطر نشان کرد: خواسته راننده ها این است که کارت هوشمند ها تفکیک شود که راننده بسته به نیازش کارت خود را دریافت کند.

انتهای پیام