صفحه اصلی » اجتماعی » افتخاری رفت، روحانی به اتوبوسرانی بازگشت

افتخاری رفت، روحانی به اتوبوسرانی بازگشت

آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان، قدرت افتخاری مدیرعامل سابق و عباس افتخاری مدیرعامل جدیدی شرکت اتوبوسرانی اصفهان برگزارشد.

تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - شنبه ۱۳۹۹/۰۴/۲۱

به گزارش صاحب نیوز؛ داریوش امانی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل اتوبوسرانی شهرداری اصفهان اظهار کرد: حمل و نقل درون شهری نیاز به یارانه دولت دارد که به صورت مستقیم پرداخت نمی شود و این یارانه از طریق اوراق مشارکت و قرارداد بازسازی ناوگان به حمل و نقل عمومی تخصیص می یابد.

وی ادامه داد: قانون درآمدی شرکت واحد سهم 30 درصدی دولت، 30 درصد شهرداری و 30 درصد شرکت واحد است که شهرداری اکنون سهم 60 درصدی دارد و با توجه به گرفتاری هایی که به دلیل حوادث آبانماه سال 98 و نیز شیوع کرونا برای اتوبوسرانی ایجاد شد، در واقع این سهم برای شهرداری ها به بیش از 85 درصد رسیده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: به هر روی مشتری ما خانواده های متوسط رو به پایین هستند که باید کرامت انسانی آنها را در ارائه خدمات مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به پروسه خرید اتوبوس برای شرکت واحد اصفهان گفت: سال گذشته زمانی که من به حوزه حمل و نقل شهرداری اصفهان وارد شدم، اوراق مشارکتی از دولت گرفته شده بود که اگر تا 24 بهمن ماه نمی توانستیم اقدامی روی آن انجام دهیم، باید پول را به دولت بازمی گرداندیم، از همین رو تعدادی اتوبوس نو در کرمان برای خریداری پیدا شد و در لحظات آخر که به این تصمیم رسیده بودیم همین اتوبوس ها را برای حفظ اوراق خریداری کنیم، باخبر شدیم تعدادی اتوبوس در شرکت عقاب افشان وجود دارد.

امانی افزود: وقتی شرکت عقاب افشان به ما اعلام کرد که می تواند اتوبوس های نو در اختیار ما بگذارد در ابتدا سفارش خرید 30 اتوبوس و در مذاکرات بعدی آن را به 70 اتوبوس افزایش دادیم؛ در جلسات بعدی با این شرکت شهردار اصفهان و معاون اقتصادی شهرداری، شرکت عقاب افشان را مجاب کردند که در مجموع یکصد دستگاه اتوبوس به شهرداری اصفهان بفروشند.

وی با بیان اینکه بخشی از اوراق مشارکت اختصاص یافته از سوی دولت به شهرداری اصفهان، صرف ساخت خط بی آر تی هشت بهشت شده است، اظهار کرد: از اتوبوس های خریداری شده 70 دستگاه قبل از عید وارد شد، 5 دستگاه دیگر هم قرار بود وارد شود که به علت شیوع کرونا متوقف شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: برای 25 دستگاه باقی مانده درحالیکه شرکت عقاب افشان در خردادماه منتظر ما بود قادر به پرداخت نشدیم. با این وجود با مذاکراتی که دوباره با شرکت برقرار کردیم قرار شد این 25 دستگاه باقی مانده با همان قیمت قبلی و پیش پرداخت به شهرداری اصفهان تحویل شود.

وی تصریح کرد: بازسازی اتوبوس ها در اصفهان نوعی سدشکنی در ناوگان حمل و نقل بود به طوریکه قرارداد بازسازی 150 اتوبوس با دو شرکت منعقد شد. همین کار انگیزه ای شد تا سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اصفهان به عنوان اولین شهر قرارداد بازسازی اتوبوس ها را منعقد کند و بعد از آن تهران این کار را انجام داد.

امانی افزود: برآورد ما برای بازسازی هر اتوبوس 280 میلیون تومان بود که با نوسانات نرخ ارز قطعا این رقم افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: قیمت هر اتوبوس خریداری شده در زمان انعقاد قرارداد شهرداری اصفهان یک میلیارد و 820 میلیون تومان بود که اکنون با نرخ دلار فعلی به دو میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده است که اقدام به موقع شهرداری اصفهان باعث صرفه جویی 100 میلیارد تومانی در این حوزه شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از جابجایی 250 هزار مسافر با 750 دستگاه اتوبوس در شهر اصفهان خبر داد و گفت: با کاهش مسافر درآمدهای ما نیز کاهش یافته است.

وی از آغاز عملیات عمرانی خط اول تراموای شهر اصفهان خبر داد و گفت: خط دوم مترو هم با قوت پیش می رود.

آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، امیراحمد زندآور، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان، قدرت افتخاری مدیرعامل سابق و عباس افتخاری مدیرعامل جدیدی شرکت اتوبوسرانی اصفهان برگزارشد.

روحانی پیش از این در سال 1394 از اتوبوسرانی به مدیریت شهری رفته و شهردار منطقه 9 شده بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری صاحب نیوز منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد