صفحه اصلی » اقتصادی » جاده مرگ سد زاینده رود در انتظار اقدام مسئولان

جاده مرگ سد زاینده رود در انتظار اقدام مسئولان

24 کیلومتر جاده غیراستاندارد و حادثه آفرین چادگان با وجود داشتن بار ترافیکی سنگین هنوز در دایره تدبیر مسئولان راه و شهرسازی قرار نگرفته است.

تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - یکشنبه ۱۳۹۹/۰۷/۲۷

به گزارش صاحب نیوز؛ سد زاینده رود واقع در شهرستان چادگان یکی از مهمترین جاذبه‌های دیدنی و تفریحی مرکز کشور است که سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده از سراسر کشور را به سمت خود جذب می‌کند.

برای عزیمت به دهکده زیبای تفریحی واقع در محدوده دریاچه این سد باید در کریدور اصلی غرب کشور در جاده اصفهان-فریدن قرار گرفت و از نقطه‌ای که دوراهی سد چادگان است به سمت این شهرستان منحرف شد تا بعد از طی کردن مسافتی 34 کیلومتری به دهکده تفریحی سد چادگان رسید.

27 کیلومتر از این مسیر جاده‌ای است که کابوس بسیاری از گردشگران این دهکده تفریحی و مردم دیگر به ویژه مردم شهرستان چادگان شده است. جاده‌ای که به جاده مرگ شهرت پیدا کرده است. جاده‌ای دوطرفه و کوهستانی با شیب‌ها و پیچ‌های غیراستاندارد که هر ماه شاهد تصادفات بعضاً مرگباری است.

سال‌هاست مطالبه تبدیل این جاده به بزرگراه مطرح شده است اما با وجود این که بار ترافیکی قابل توجهی روی آن است اما هنوز این مسأله عملیاتی نشده و به خواسته مردم و مسافران این جاذبه طبیعی پاسخ مثبتی داده نشده است.

آن چه تاکنون توسط اداره راه و شهرسازی استان اصفهان به تصویب رسیده است دو بانده کردن بخشی از این جاده خطرآفرین و پرحادثه است که مسیری 7.5 کیلومتری از آن را شامل می‌شود.

هفته گذشته سرپرست اداره نظارت برساخت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در این رابطه گفت: کل پروژه در دست اقدام این اداره کل در این جاده، 7.5 کیلومتر است که تاکنون تنها عملیات آسفالت 2.5 کیلومتر آن انجام شده و همچنان اجرای عملیات توسعه 5 کیلومتر دیگر از جاده این طرح به انجام نرسیده است و اکنون در مراحل برآورد تکمیل راه و ابنیه فنی قرار دارد.

شهرام عباسی با بیان اینکه مراحل انجام آسفالت دو لایه در شهریور ‌ماه سال جاری اتمام یافته است، گفت مراحل شانه‌سازی شامل تهیه مصالح و اجرای کار در حال انجام است و پس از تکمیل عملیات شانه‌سازی، مراحل نصب و تکمیل علایم ایمنی افقی و عمودی، خط‌کشی ترافیکی و نصب نیوجرسی (بلوک‌های بتنی) در قسمت رفوژ میانی، به عنوان یک اولویت کاری، انجام می‌شود.

دیروز در اثر یک حادثه تصادف در این جاده هشت نفر مصدوم شدند در حالی که هنوز چند روز از آخرین تصادف در این جاده که منجر به مصدومیت 5 نفر شد نگذشته است و همین دو هفته پیش بود که سه نفر در همین جاده جان خود را در اثر حادثه تصادف از دست دادند. تراژدی که هر چند وقت یکبار در این جاده مرگ تکرار می‌شود.

اما کاربران فضای مجازی در روزهای گذشته اقدام به مطالبه‌گری در این زمینه کردند و با تهیه و انتشار محتوای رسانه‌ای و ایجاد کمپین در فضای مجازی خواستار رسیدگی مسئولان به این معضل شدند.

اقدامی که به سمع و نظر وزیر راه و شهرسازی رسیده و واکنش وی را دربرداشت. محمد اسلامی در این رابطه به خبرنگاران گفت دستورات لازم برای این طرح داده شده است. البته باید صبر کرد و دید که این دستورات چه بوده و چه مقدار عملی خواهند شد.

علیرضا قاری قرآن، مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در این رابطه به رسانه‌ها گفت: عملیات تعریض و توسعه این جاده 78 میلیارد تومان بودجه احتیاج دارد که امکان تأمین آن نه تنها توسط شهرستان‌های چادگان و تیران‌وکرون که جاده در این دو شهرستان وجود دارد، بلکه توسط خود اداره کل راه و شهرسازی استان نیز میسر نیست.

78 میلیارد تومان رقم زیادی است اما در برابر حفظ جان این همه انسان و در برابر این همه خونی که هر ساله بر روی آسفالت سرد این جاده ریخته می‌شود رقم قابل ذکری نیست و قطعاً باید در اولویت تخصیص و اقدام قرار بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری صاحب نیوز منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد