صفحه اصلی » اقتصادی » استان اصفهان از نظر حمل و نقل بسیار مهم است و رتبه های اول در بار و سوم در مسافر را دارد

استان اصفهان از نظر حمل و نقل بسیار مهم است و رتبه های اول در بار و سوم در مسافر را دارد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: اصفهان در سطح کشور بسیار شاخص و با ظرفیت زیادی است و از نظر حمل و نقل بسیار مهم است و از نظر بار و مسافر رتبه اول و سوم را دارد.

تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - پنجشنبه ۱۳۹۹/۰۸/۲۹

به گزارش صاحب نیوز؛ خیرالله خادمی در آیین افتتاح پروژه ملی آزادراه شرق اصفهان با توضیح اینکه این پروژه بسیار مهمی است که جز زیباترین آزادراه‌های کشور است، اظهار کرد: اصلی ترین کار این پروژه تأمین مالی بود؛ دوستان در شرکت آتیه سازان صبا و صندوق بازنشستگی کشوری این زحمت را پذیرفتند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: از مسئولان محلی باید تشکر کرد که بسیار همراهی کردند به ویژه مردمی که در واگذاری زمین همکاری کردند و پذیرفتند زمینی در اختیار ما قرار دارند و امیدوارم کاری برای مردم منطقه انجام داده باشیم.

وی افزود: استان اصفهان در سطح کشور بسیار شاخص و با ظرفیت زیادی است و از نظر حمل و نقل بسیار مهم است؛ اصفهان از نظر بار و مسافر رتبه اول و سوم را دارد.

خادمی با بیان اینکه اصفهان مرکز ترانزیت کشور است و به همین دلیل محورهای عبوری استان برای کشور مهم است، تصریح کرد: پروژه آزادراهی به سمت فارس و خوزستان و پروژه ریلی به سمت لرستان، مرکزی و خوزستان در برنامه داریم و پروژه قطار سریع‌السیر نیز در این استان است که امیدوارم به خوبی تکمیل شود.

وی اضافه کرد: زیبایی این مراسم و نظم آن در این شرایط خاص نیازمند زحمتی بوده و گروه‌های مختلفی که برای مراسم زحمت کشدیند سپاسگذاری می‌کنم و امیدواریم دیگر پروژه‌ها سطح کشور در آینده نیز با این نظم و شرایط به بهره‌برداری برسد.

ایجاد طرح‌ های سرمایه ‌گذاری از وظایف اصلی صندوق‌ های بازنشستگی

اکبر افتخاری هم در این آیین گفت: ایجاد طرح‌ های سرمایه ‌گذاری و فعالیت‌ های اقتصادی یکی از وظایف اصلی صندوق‌ های بازنشستگی است و این نهاد وظیفه خود می ‌داند که در توسعه این پروژه ‌ها کمک کند تا کمکی به بازنشستگان کشور باشد.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور  گفت: در عین حال منافع این طرح مستقیم در جیب افرادی می ‌نشیند که ذی‌ نفعان صندوق بازنشستگی هستند و کمک به بهبود زندگی آن‌ ها می‌ کند؛ اجرا معنوی و اقتصادی این کار به صورت مستقیم برای خدمت به بازنشستگان انجام می ‌شود و کاری که در این پروژه کردید دعای خیرشان همراه شماست.

وی افزود: ما در صندوق بازنشستگی کشوری طرح‌های دیگری داریم و در پروژه‌ ای که تا بهمن ماه ۶۰ درصد پیشرفت داشت در این مدت کوتاه ۴۰ درصد پروژه پیش رود؛ با طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان آرزوی ۱۵ ساله بازنشستگان را امسال رقم زدیم و بار مالی سنگینی برای صندوق بازنشستگی دارد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور بیان کرد: ما در این شرایط توانستیم این بزرگراه را پیش ببریم، یک همت والا و یک کمک جدی می‌خواست که بتواند منشاء خیری برای کشور باشد؛ عوامل اجرایی پروژه امیدی به اتمام پروژه نداشتند اما امروز افتتاح شد و ادامه پروژه‌ها را نیز پیگیر هستیم تا عواید آن به بازنشسته‌های کشور بازگردد.

کاهش تصادفات با افتتاح آزاد راه شرق اصفهان

علیرضا صلواتی هم در آیین افتتاح این پروژه تصریح کرد: این پروژه سبب کاهش تصادفات می‌ شود و برآورد ما این است که 250 از هموطنان ما کمتر کشته شوند و امیدواریم نخستین آزادراه بدون تصادف کشور باشد.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: در یک سال اخیر پیمانکاران به صورت جدی فعالیت کردند و ۴۰ درصد تامین ریالی در چنین شرایط اقتصادی و ۲ ماه قرنطینه‌ای که در ابتدای سال وجود داشت کار را بسیار سخت کرد اما نهایت طرح به پایان رسید.

وی افزود: اگر پل جاده نایین نیز به پایان برسد دیگر کاری در این پروژه نمی‌ماند و تا پیش از بهمن‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد، اگر این قسمت طرح اجرا شود دیگر کاری در این پروژه نمی‌ماند و تا پیش از بهمن‌ماه  امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش صاحب نیوز؛ قطعه اول آزادراه شرق اصفهان از آزادراه اصفهان- نطنز تا آزادراه اصفهان- اردستان به طول ۳۰ کیلومتر، قطعه دوم آن در ادامه تا جاده اصفهان- نایین به طول ۳۳ کیلومتر و قطعه سوم آن از جوار باغ رضوان تا گردنه لاشُتِر پس از بهارستان، به طول ۳۰ کیلومتر است.

قطعه دوم آزادراه شرق اصفهان که با هزینه بالغ بر 800 میلیارد تومان ساخته شده است از آزاد راه نطنز – کاشان – اصفهان آغاز و به آزاد راه اصفهان – شیراز ختم می‌شود؛ این محور مهم برای ارتباط هرچه بهتر و سریعتر ترافیک جنوب به جاده‌های منتهی به مرکز و شمال کشور است.

این پروژه حدفاصل آزاد راه نطنز – اصفهان تا اتصال به بزرگراه اصفهان- نایین به طول ۶۳ کیلومتر است که بار حمل و نقل کریدور شمال جنوب را از مجاورت شهر اصفهان هدایت می‌کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری صاحب نیوز منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد