صفحه اصلی » ورزشی » ورزش و راز سلامت قلب/ آزمون گفت و گو برای موثر بودن ورزش چیست؟

ورزش و راز سلامت قلب/ آزمون گفت و گو برای موثر بودن ورزش چیست؟

کارشناس حوزه ورزش گفت: ورزش متوسط ​​به این معناست که احساس می کنید قلب شما فعالتر شده و بیشتر پمپ می کند، اما همچنان برای انجام مکالمه راحت خواهید بود. اگر متوجه شدید میزان تنفس شما شدت پیدا کرده است در حدی که امکان هرگونه حرف زدنی را ندارید وقت آن است که سرعت خود را کاهش دهید و بالعکس اگر قادر به آواز خواندن یا سوت زدن هستید ، سرعت خود را بالا ببرید

تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۲۴

به گزارش صاحب نیوز؛ یکی از شایع ترین بیماری ها که منجر به فوت می شود بیماری های قلبی است از این جهت سلامت قلب بسیار مورد توجه است که در این امر ورزش و فعالیت های بدنی نقش ویژه دارد، ازاین رو با سمیه الماسی کارشناس حوزه ورزش در این زمینه گفت و گو کردیم.

*ورزش چگونه باعث سلامت قلب می شود؟

الماسی: تحرک و تحرک بیشتر کلید داشتن یک قلب سالم است. یک هدف عالی این است که شما به بیشترین شکل ممکن در طول روز فعالیت داشته باشید و مدت زمان طولانی نشستن را کاهش دهید.

انجام فقط 30 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​در روز می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک کند؛ همراه با تغذیه سالم و عدم استعمال دخانیات، فعالیت بدنی برای پیشگیری از بیماری های قلبی و همچنین کمک به بهبودی در صورت بروز بیماری قلبی، سلامت قلب را بهبود می بخشد.

*غیر فعال بودن و ورزش نکردن چقدر خطر ابتلا را بالا می برد؟

غیرفعال بودن از نظر جسمی 50 درصد خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد؛ قلب شما یک عضله است و برای کمک به حفظ تناسب بدن به ورزش نیاز دارد تا بتواند خون را به طور مؤثر در اطراف بدن پمپاژ کند. بدون فعالیت بدنی منظم، بدن به آرامی قدرت، استقامت و توانایی عملکرد خوب خود را از دست می دهد.

فعالیت بدنی مادام العمر، مانند پیاده روی سریع و به مدت 30 دقیقه در روز، برای جلوگیری از بیماری قلبی کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا، دیابت و سکته مغزی کمک به نبرد برای ترک سیگار کمک به توانبخشی قلبی ایجاد عادات سالم قلب در کودکان ایجاد ایمنی قوی تر کاهش فشار خون در افرادی که فشار خون بالا دارند کمک به کاهش استرس، تنش، افسردگی و اضطراب کمک به کنترل وزن روند سلامتی مطلوب شما را طولانی می کند.

به ازای هر ساعت ورزش منظم، تقریباً دو ساعت امید به زندگی بیشتر خواهید داشت، حتی اگر این کار را از میانسالی شروع کنید؛ هر نوع فعالیتی را که انتخاب کنید انجام دهید، هرچه بیشتر حرکت کنید بهتر است.

چه نوع فعالیتی برای قلب مفید است؟

پیاده روی گزینه ای عالی است. تقریباً همه می توانند این کار را انجام دهند و تمام آنچه شما نیاز دارید یک جفت کفش است. می توانید شنا کنید، کلاس های ورزشی بگذرانید یا یک ورزش خاص را انجام دهید اما فعالیت بدنی شامل موارد روزمره مانند باغبانی و بالا رفتن از پله ها نیز می شود.

به یاد داشته باشید، هرگونه افزایش فعالیت بدنی برای سلامتی شما مفید خواهد بود. با گنجاندن فعالیتهایی که به تقویت عضلات دو بار در هفته کمک می کند، مزایای بیشتری خواهید داشت، مانند ورزش با وزنه، کار با باندهای مقاومت، باغبانی سنگین.

شما باید در هر هفته 150 دقیقه (2.5 ساعت) فعالیت با شدت متوسط ​​ایجاد کنید. فعالیت با شدت متوسط ​​باعث می شود که شما احساس گرمی بیشتری داشته باشید، تنفس افزایش یابد و قلب شما تندتر از حد معمول می تپد، اما هنوز باید بتوانید مکالمه را ادامه دهید. بهترین راه برای تشخیص اینکه آیا ورزشی که انجام می دهید مؤثر است، شرکت در آزمون گفتگو است.

*تست گفتگو چیست؟

آزمون گفتاری یک روش عالی برای تمرین در صورت انجام ورزش متوسط ​​است.

ورزش متوسط ​​به این معناست که احساس می کنید قلب شما فعالتر شده و بیشتر پمپ می کند، اما همچنان برای انجام مکالمه راحت خواهید بود. اگر متوجه شدید میزان تنفس شما شدت پیدا کرده است در حدی که امکان هرگونه حرف زدنی را ندارید وقت آن است که سرعت خود را کاهش دهید و بالعکس اگر قادر به آواز خواندن یا سوت زدن هستید، سرعت خود را بالا ببرید.

*چگونه می توانم هنگام ورزش در امان بمانم؟

اگر تازه وارد ورزش شده اید یا مدتی است که ورزش نکرده اید، بهتر است قبل از شروع با پزشک خود صحبت کنید یک برنامه ورزشی لباس راحت و کفش مناسب بپوشید گرم و خنک شوید. وقتی فعالیت خود را شروع کردید، چند دقیقه اول را به آرامی شروع کنید و به تدریج شدت ورزش را بالا ببرید هنگامی که به پایان فعالیت خود می رسید، پس از ورزش زمان کافی برای کاهش سرعت داشته باشید. این به شما کمک می کند تا از درد و سفتی در مفاصل و عضلات خود جلوگیری کنید و قلب کم کم به یکباره از فعالیت شدید به فعالیت عادی در حالت استراحت برگردد

فعالیت بدنی منظم می تواند به بسیاری از مشکلات سلامتی کمک کند، اما اگر مشکلی در سلامتی دارید یا برای شما داروی تجویز شده که مصرف می کنید، باید میزان و نوع فعالیت مناسب خود را با پزشک عمومی خود بررسی کنید.
*چگونه شروع کنم؟

برای شروع هرگز دیر نیست. هر کس می تواند از حرکت بیشتر بهره مند شود – هر سن و هر فرم بدنی یا شرایط جسمی خبر خوب این است که افراد غیرفعال که شروع به انجام فعالیت بدنی متوسط ​​می کنند بزرگترین مزایای سلامتی را احساس می کنند – به محض شروع به حرکت، خطرات سلامتی شما کاهش می یابد!
شروع کار آسانتر از آن است که فکر می کنید. تغییر چند عادت روزانه به زودی می تواند شما را فعال کند. هر روز به بیشتر از حد ممکن فعال باشید. هر 10 دقیقه حساب می شود. اگر نمی تواند فعالیت خود را افزایش دهید پس حتما ببینید آیا می توانید از زمان ساکن نشستن خود بکاهید و یا وقت خود را برای فعالیت آزاد کنید.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری صاحب نیوز منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد