صفحه اصلی » اجتماعی » مزایای نسخه الکترونیک برای بیمه شدگان چیست؟

مزایای نسخه الکترونیک برای بیمه شدگان چیست؟

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی اصفهان استان اصفهان بیان کرد: در شرایط کرونایی مراجعات بسیار زیادی به سازمان و کارگزاری ها برای صدرو دفترچه داشتیم که به این شکل مراجعه کنندگان کمتر می شود و همچنین سوابق بیمار موجود است و امکان نسخه پیچی اشتپاه یا خط ناخوانا نیز از دیگر مزایایی است که با نسخه الکترونیک از بین خواهد رفت

تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۹

رامش کریمیان در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: توقف چاپ دفترچه های بیمه پیرو دستورالعمل مدیرعامل محترم سازمان انجام و از اول اسفندماه صدور دفترچه درمانی انجام نخواهد شد.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: دلیل اجرای نسخه الکترونیک و عدم صدور دفترچه درمانی طبق قانون بودجه ۹۹ و در جهت کاهش مراجعات بیمه شدگان به کارگزاریها وشعب سازمان بویژه در شرایط شیوع بیماری کرونا است و در نهایت سازمان این توقف را انجام و نسخه الکترونیک را ترویج داد؛ البته نسخه الکترونیک قبل از این نیز انجام و در برخی مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گرفت.

وی با بیان اینکه آموزش پزشکان برای نسخه الکترونیک از سال گذشته شروع شده و تعدادی از پزشکان  از سال گذشته این طرح را همراهی می کنند، افزود: از اطلاع رسانی گسترده ای در این زمینه انجام دادیم و مکاتبات با استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی، انجمن های علمی تخصصی و مراکز طرف قرارداد انجام شده واطلاع رسانی به بیمه شدگان محترم نیز به طرق مختلف صورت گرفته است، استانداری نیز مکاتبه انجام شده را را به دستگاههای اجرایی استان ارسال کردند و در هماهنگی های که صورت گرفت تلاش کردیم مراکز درمانی بتوانند در تجویز نسخه الکترونیک گام بردارند و البته در این راه با اطلاع رسانی های صوزت گرفته و تیمی که تشکیل شده است اطلاعات لازم در اختیار آن ها قرار می گیرد.

کریمیان خاطرنشان کرد: البته برای اینکه در ارائه خدمات مشکلی پیش نیاید و برای مراکزی که در ارائه و انجام نسخه الکترونیک مشکلات زیر ساختی یا دیگر مشکلات را داشتند امکان تجویز روی سربرگ و در دو برگ طبق بخشنامه ایجاد شده است که پزشکان می توانند در دو سربرگ مطب یا مرکز درمانی با نوشتن نام و نام خانوادگی بیمار و همچنین تاریخ ویزیت و کد ملی و استحقاقی سنجی برای بیمار دارو یا پاراکلینیک را تجویز  یا ویزیت را قید کنند.

وی افزود: بعد از تجویز نسخه به این صورت، یک برگ مانند گذشته به مدیریت درمان و برگ دیگر آن نیز در دست بیمار برای گرفتن دارو و یا گرفتن خدمات قرار می گیرد.

کریمیان بیان کرد: هر تغییری به هر حال مشکلات خود را دارد و در ابتدا نیز برخی از مشکلات در این زمینه وجود داشت که با پیگیریها و مکاتباتی که انجام شد کمتر و بسیاری از آن برطرف شده است.

وی با اشاره به مزایای تجویز نسخه الکترونیک بیان کرد: ضمن کاهش مراجعات بیمه شدگان به شعب و کارگزاریهای سازمان و احراز هویت بیمه شدگان در مراکز درمانی با کارت ملی یا جلد دفترچه بیمه یا شناسنامه، امکان نسخه پیچی اشتباه بدلیل ناخوانا بودن برخی نسخ نیز از بین میرود که از دیگر مزایای این طرح است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری صاحب نیوز منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد