صفحه اصلی » سیاسی » اصلاح طلبان به دنبال پیروزی در انتخابات با ترفندهای عملیات روانی/ 8 اقدامی که این جریان سیاسی در روزهای اخیر دنبال کردند

شریعتمداری مطرح کرد؛

اصلاح طلبان به دنبال پیروزی در انتخابات با ترفندهای عملیات روانی/ 8 اقدامی که این جریان سیاسی در روزهای اخیر دنبال کردند

اصلاح طلبان با کارنامه مخدوش دولت تدبیر و امید، شرایط مساعدی برای انتخابات ندارند برای همین تلاش دارند از طریق ترفندهای عملیات روانی نتیجه انتخابات را به نفع خود رقم بزنند. مدیر مسئول رونامه کیهان به تشریح این ترفندها پرداخت.

تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - سه شنبه ۱۴۰۰/۰۳/۲۵

به گزارش صاحب نیوز؛ حسین شریعتمداری در بیست و سومین جلسه از سلسله جلسات وبیناری «به وقت اندیشه» به تحلیل گفتمانی نامزدهای ریاست جمهوری پرداخت.

مدیر عامل روزنامه کیهان انتخابات پیش رو را یکی از مهمترین و تعیین کننده‌ترین انتخابات‌های ریاست جمهوری تاریخ انقلاب دانست و از سه ضلعی گفت که در زمینه انتخابات تلاش می‌کنند.

*سه ضلع انتخابات ریاست جمهوری

این سیاستمدار کهنه کار ضلع اول انتخابات را جبهه اصلاحات عنوان کرد که تجمیع اصلاح طلبان، کارگزاران و دولت تدبیر و امید است و موفقیتش در انتخابات برابر خواهد بود با ادامه وضع موجود در کشور و دو نماینده این طیف عمدتاً در سخنرانی‌ها و مناظرات به دنبال توجیه ناکارآمدی دولت و مشکلات به وجود آمده برای کشور و انداختن علت این مشکلات بر گردن دیگران هستند.

وی نیروهای انقلاب را ضلع دوم انتخابات دانست که با نامزدهای در میدان خود تلاش می‌کند با مدارک و مستندات دیدگاه‌های غلط، ناکارآمدی و نابلدی جبهه اصلاحات را نشان دهد و به دنبال تغییر در وضع موجود با در اختیار گرفتن قوه مجریه است.

شریعتمداری در مورد ضلع سوم انتخابات نیز گفت: این ضلع دشمنان نظام و متخاصمینی هستند که در فضای مجازی و سایر فضاها در رابطه با دلسرد کردن مردم نسبت به انتخابات تلاش می‌کنند که البته خیلی ضلع قوی ای نیست.

مدیر عامل روزنامه کیهان با اشاره به اقبال ناچیز مردم به اصلاح طلبان در انتخابات،  بیان کرد: اصلاح طلبان تمام دولت را تبدیل کردند به وزارت خارجه و آب خوردن مردم را هم به مذاکرات گره زدند و نه تنها تحریم‌ها را نتوانستند بردارند بلکه تحریم‌ای ایران در مدت حکومت ایشان تشدید هم شد، در حالی که نیروهای انقلاب و طیف مقابل اصلاح طلبان همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کرده‌اند معتقد به تکیه بر ظرفیت داخلی هستند و البته نمونه‌های قابل توجیهی را هم ارائه می‌دهند مانند این که وقتی بنزین را تحریم کردند پالایشگاه ستاره خلیج را فعال کردند و بنزین داخلی تولید شد که البته بعد از تولید بنزین توسط خود ما و خودکفا شدن، طرف‌های خارجی از خودکفا شدن ما احساس خطر کرده و دوباره به ما پیشنهاد واردات بنزین دادند.

*دشمن نمی‌خواهد انقلابیون برنده انتخابات شوند

این سیاستمدار انقلابی با تأکید بر این که دشمن نگران این است که به خود متکی شویم، با بیان این مثال که وقتی اورانیوم غنی شده 20 درصدمان تمام شد از کشورهای خارجی درخواست خرید کردیم اما جواب رد شنیدیم لذا خودمان دست به کار شده و تولید کردیم و بعد از این که تولید کردیم فروشندگان بین المللی این محصول به ما پیشنهاد فروش با شرایط خوب دادند؛ گفت: دشمن نه تنها به دنبال کاهش مشارکت است بلکه می‌خواهد جلو رأی آوردن طیف انقلابی در انتخابات را نیز بگیرد.

وی همچنین با اشاره به عملکرد دستگاه قضایی در زمان مسئولیت سید ابراهیم رئیسی در بازگشایی بیش از دو هزار کارخانه تولیدی تعطیل شده، کارنامه نامزدهای انتخاباتی انقلابی در این انتخابات را درخشان عنوان کرد و در مقابل از دست خالی جبهه اصلاحات سخن گفت که مشکلات عیان فراوانی طی هشت سال گذشته به وجود آورده‌اند مانند گرانی‌های افسارگسیخته، تورم بی سابقه، انبوه نقدینگی، هفت برابر شدن قیمت مسکن و غیره و بدتر این که نه تنها این مشکلات آشکار را رد می‌کنند بلکه وعده‌هایی که خود داده‌اند برای حل مشکلات مردم را نیز تکذیب می‌کنند و برای خود کارنامه مخدوشی درست کرده‌اند.

شریعتمداری عنوان کرد اصلاح طلبان صحنه را ترک نکرده‌اند و این که بعضاً می‌گویند کاندید نداریم دروغ می‌گویند چرا که از ابتدا امثال جهانگیری و لاریجانی کاندیدای ایشان بود و الان هم همتی و مهرعلیزاده را در صحنه دارند.

*اصلاح طلبان به دنبال پیروزی در انتخابات با ترفندهای عملیات روانی

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اظهار این که این جریان برای جبران وضعیت نامطلوب خود مثل هر دفعه دست به ترفندها و حربه‌های انتخاباتی می‌زنند و اینجا باید نیروهای انقلاب بصیرت افزایی داشته و صحنه انتخابات را روشن و شفاف نگه دارند، به بیان برخی از ترفندهای انتخاباتی اصلاح طلبان پرداخت.

این سیاستمدار شناخته شده کشور «اعلام برائت از دولت» را از جمله رویکردهای انتخاباتی اصلاح طلبان عنوان کرد در حالی که خودشان روحانی را بر سر کار آوردند و بر این مسأله اذعان کردند و ستادهای روحانی عمدتاً متشکل از همین اصلاح طلبان بود. این رویکرد در مناظرات شکست خورد به ویژه بعد از این که پیشنهاد بنزین پنج هزار تومانی همتی رو شد و رئیس دفتر رئیس جمهور هم اعلام کرد همتی به عنوان رئیس بانک مرکزی یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی دولت را برعهده داشته و نمی‌تواند خود را از مشکلات اقتصادی پیش آمده برای کشور مبرّا بداند.

شریعتمداری «حرکت از پله دوم» را ترفند دیگر اصلاح طلبان برای انتخابات بیان کرد که به این معنی است که در بیان واقعیت‌ها مبهم گویی می‌کنند و پله اول را در بیان ماجرا جا می‌گذارند. مثلاً می‌گویند می خواستیم کار کنیم اما نگذاشتند ولی نمی‌گویند اولاً چه کاری می‌خواستید بکنید و ثانیاً چه کسی نگذاشت و مثلاً آیا دولت لایحه‌ای برای درمان اقتصاد تقدیم مجلس کرد و مجلس نپذیرفت یا مصوبه‌ای را به تصویب رساند و اجرا نشد؟

وی یکی دیگر از راهکارهای انتخاباتی اصلاح طلبان را «تغییر تابلو» بیان کرد یعنی از زیر تابلویی که به پلشتی شناخته شده و مورد اعتراض ملت است کوچ می‌کنند زیر تابلو جدید. مثل این که به جای عبارت اصلاح طلبان از عبارت دولت تدبیر و امید استفاده می‌کنند که در این موارد نباید به تابلو نگاه کرد بلکه باید دید چه کسانی در زیر این تابلوها و در پشت صحنه آن‌ها قرار دارند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی «فرار رو به جلو» را از دیگر اقدامات اصلاح طلبان در انتخابات برشمرد. مانند این صحبت همتی که مشکلات اقتصادی کشور را گردن تصویب نشدن FATF انداخت در حالی که خود او قبلا در زمان مسئولیتش در دولت و همچنین افراد دیگری از دولتمردان از ناکارآمدی این توافقنامه سخن گفته بود و تازه بدون تصویب، 39 ماده از 41 ماده آن به اجرا در آمده است.

«حاشیه سازی و منحرف کردن اذهان از موضوع اصلی» دیگر ترفند اصلاح طلبان برای انتخابات بود که شریعتمداری به آن پرداخت و آن را توضیح داد. این ترفند مانند عملیات فریب در جنگ است که دشمن را در یک نقطه با انجام یک عملیات کذایی مشغول و متمرکز کرده و عملیات اصلی را در نقطه دیگر انجام می‌هند.

این پیشگام انقلاب «تهمت پراکنی»، «رقیب هراسی» و «ابهام گویی» را از دیگر ترفندهای عملیات روانی اصلاح طلبان برای فریب افکار عمومی برشمرد که با آن تلاش دارند در عین داشتن کارنامه‌ای مخدوش و چهره‌ای نامناسب، پیروز انتخابات شوند و اظهار کرد برای ایشان مهم نیست که بعداً دروغشان آشکار شود چرا که یک دروغ و تهمت حتی اگر بعدها مشخص شود که صحت نداشته است، اثر خود را در جامعه خواهد گذاشت.

*راهکار مقابله با عملیات روانی در انتخابات

مدیرمسئول روزنامه کیهان راه برخورد با این شیوه رقابت در انتخابات را رها نکردن پاشنه آشیل و خسته نشدن از تکرار گفتن وقایع و حقایق و روشنگری است و در حالی که طرف مقابل اصرار دارد شما موضوع اصلی و نقاط ضعف ایشان و عملکرد سیاهشان را فراموش کنید، نباید این کار را بکنید.

وی تأکید کرد باید صحنه را دقیق و شفاف ترسیم کنید و مثلا اگر مانند انتخابات قبل گفتند با آمدن انقلابیون جنگ می‌شود باید در جامعه این مطلب را بیان کنید که چه کسی قرار است با ایران وارد جنگ شود و کدام جنگ و این مطلب بر اساس کدام  نظر تخصصی بیان شده است. بر روی کارنامه به جای برنامه تأکید کنید و در این رابطه برای مردم روشنگری کنید.

شریعتمداری تصریح کرد همان طور که امام خمینی -رحمة الله علیه- فرمودند «دنیا تشنه فرهنگ ناب محمدی است» و ما باید این یوسف خودمان را به دنیا بشناسانیم و برای این منظور باید پیاممان را برای مخاطب قابل فهم کنیم و اگر دیدیم پیام ما اثر نکرد و برای مخاطب قابل فهم نبود، قالب آن را عوض کنیم و بدانید وقتی آن را ارائه دهید جاذبه خواهد داشت. ما باید از اسلام ناب غبارروبی کنیم.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری صاحب نیوز منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد