صفحه اصلی » رپورتاژ آگهی » چطور در روزهایی کرونایی شادابی خود را حفظ کنیم؟

چطور در روزهایی کرونایی شادابی خود را حفظ کنیم؟

کرونا دیگر حسابی توی زندگی ایرانی ها جا خوش کرده است و دیگر باید به جای روزهای کرونایی از سال‌های کرونایی استفاده کنیم، اما هر چه این روزها بیشتر و بیشتر می‌شوند، اهمیت حفظ شادابی در این روزها هم بیشتر و بیشتر می‌شود.

تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - یکشنبه ۱۴۰۰/۰۵/۳

به گزارش صاحب نیوز؛تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا چند راهکار عملی را به شما معرفی کنیم.

حفظ شادابی در دوران کرونا

شاید در اولین نگاه این سوال پیش آید که اصلاً چرا حفظ شادابی اهمیت دارد؟ آیا بهتر نیست تمرکز خود را روی حفظ سلامتی قرار دهیم و بکوشیم از این ویروس منحوس جان سالم به در ببریم؟

در پاسخ باید گفت که انسان موجودی است ترکیب‌یافته از جسم و جان. اگر روان آدمی سالم نباشد حفظ سلامت جسم هم کار آسانی نخواهد بود. از این رو بسیار لازم است که ضمن رعایت نکات بهداشتی مانند استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی، به شادابی و نشاط خود نیز اهمیت دهیم.

روش‌های بانشاط بودن در دوران کرونا

در این بخش می‌خواهیم برخی از مهم‌ترین و ساده‌ترین روشهای سرزندگی و نشاط در روزهای کرونایی را با شما در میان بگذاریم.

حفظ ارتباط با خانواده و دوستان نزدیک

گرچه حفظ فاصله اجتماعی مهم‌ترین نکته در مقابله با شیوع ویروس کرونا است، اما این موضوع نباید باعث قطع ارتباط ما با خانواده شود. تلاش کنید از هر راه ارتباطی برای برقراری و حفظ ارتباط با خانواده و بستگان خود استفاده کنید. تا می‌توانید تلفن بزنید، تماس صوتی برقرار کنید و به یکدیگر پیام دهید. حفظ ارتباط با آن‌هایی که دوستشان دارید و شما را دوست دارند باعث می‌شود تا توان روحی شما صدچندان شود. رفت‌و‌آمدهای محدود خانوادگی هم می‌تواند گزینه‌ای در دسترس باشد. مثلاً اگر بزرگ‌ترهای فامیل واکسن زده‌اند، می‌توانند گزینه خوبی برای رفت و آمدهای خانوادگی باشند. دیدار از فاصله مناسب در فضاهای باز مانند پارک هم راه دیگری برای حفظ ارتباط با دوستان و آشنایان است.

ورزش و حرکات بدنی

ورزش از دو جنبه به توان شما می‌افزاید. از یک سو قدرت جسمی شما را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر روحیه شما را شاد و قوی می‌کند. پس از نرمش و حرکات ورزشی غافل نشوید.

پرهیز از غرق شدن در اخبار دلهره‌آور

لازم نیست از همه اخبار مربوط به کرونا مطلع باشید. همین که رنگ شهرتان را بدانید و از باز یا بسته بودن مکان‌های مورد نیاز خود مطلع شوید کافی است. فعلاً هم که از واکسن خبری نیست و لازم نیست گوش به زنگ زمان تزریق خود باشید.

پس تا می‌توانید از اخبار دلهره‌آور دوری کنید و سعی کنید به چیزهای خوب فکر کنید.

ایجاد تنوع‌های کوچک در رفتار و لباس‌ها

تا حد امکان برای خودتان تنوع درست کنید. سعی کنید از زندگی یکنواخت فاصله بگیرید. ماندن در خانه خوب است، اما نباید تمام سال خود را در خانه زندانی کنید. گاهی با بقیه خانواده سوار ماشین شخصی‌تان شوید و به بیرون شهر بروید و دور از بقیه آدم‌ها چادر بزنید و از طبیعت لذت ببرید. اگر وضع مالی‌تان تا حدی خوب است زندگی در یک کانکس در بیرون شهر را تجربه کنید! نگران نباشید، کرونا در بیرون از خانه نیست! کرونا در مجاورت انسان‌های دیگر است.

اگر این گونه تغییرات هم برای شما سخت است از تنوع‌های کوچکتر غفلت نکنید. سعی کنید لباس‌های متنوع تری بپوشید و زودتر از روزهای غیرکرونایی لباس خود را عوض کنید. حتی می‌توانید تنوع را به ماسک خود هم بکشید. این روزها ماسک‌های تنفسی هم بسیار متنوع و رنگارنگ شده‌اند، پس از تغییر در ماسک خود و انتخاب مدل‌های جدید غفلت نکنید!

خرید ماسک رنگی

حتی اگر این روزها مجبوریم که ماسک بزنیم، بد نیست این اجبار را هم به یک موضوع مهیج تبدیل کنیم. برخلاف اوایل دوران شیوع کرونا که ماسک به سختی گیر می‌آمد، حالا انواع ماسک سه لایه و سه بعدی و N95 و N99 با رنگ‌بندی متنوع در دسترس است. می‎توانید با خرید ماسک رنگی به شاد کردن روحیه خود کمک کنید. برای خرید ماسک می‌توانید به coromarket.ir مراجعه کنید.

شرکت در برخی دوره‌های آنلاین

اگر از آن آدم‌هایی هستید که سال‌ها در حسرت شرکت در یک دوره آموزشی و یا حتی تحصیل در مقطع تحصیلی بالاتر بوده‌اید الان وقتش است. بسیاری از دوره‌ها که هیچ‌گاه به صورت آنلاین برگزار نمی‌شدند الان به سادگی از طریق اینترنت در دسترس هستند. جالب تر این که می‌توانید بدون این که از خانه خارج شوید، مدرک فوق لیسانس یا حتی دکتری خود را هم بگیرید!

ایجاد تغییرات کوچک در محل زندگی

یکی از راه‌های حفظ شادابی این است که تهدیدها را به فرصت تبدیل کنید. مثلا به جای این که از خانه ماندن حس قرنطینه داشته باشید، سعی کنید به عنوان یک فرصت برای بازسازی محل زندگی خود به آن نگاه کنید.

مثلاً می‌توانید باغچه خانه یا مجتمع مسکونی خود را گلستان کنید و حسابی به آن برسید. یا می‌توانید حفاظ پنجره خود را با طرح‌هایی مدرن و زیبا رنگ کنید.  دیوارهای خانه خود را رنگ کنید و یا حتی کار کردن با چوب را یاد بگیرید و برای خانه خود قفسه‌های زیبا طراحی و نصب کنید.

همه این‌ها راه‌هایی است که کمک می‌کند دوران کرونایی زندگی خود را با آرامش و سلامت روان طی کنید. یادتان باشد سلامتی روحی چیزی نیست که بخواهید لحظه‌ای از آن غفلت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری صاحب نیوز منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

نه + 20 =