صفحه اصلی » اجتماعی » روند اعطای گواهی مدیریت سبز در شاخص پسماند به دستگاه های متقاضی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خبر داد؛

روند اعطای گواهی مدیریت سبز در شاخص پسماند به دستگاه های متقاضی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ازعقد 5 تفاهم نامه و اعطای 3 گواهی مدیریت سبز در شاخص پسماند از مهرماه سال گذشته خبر داد.

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - شنبه ۱۴۰۰/۰۷/۲۴

به گزارش صاحب نیوز؛ رحیم محمدی با اعلام این خبر توضیح داد: پیرو آیین نامه اجرایی بند (ز) ماده (38) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1395، کلیه دستگاه های اجرایی موظف به اخذ گواهی مدیریت سبز از سازمان محیط زیست هستند.

وی ادامه داد: مدیریت سبز مجموعه ای از مطالعات و اقدامات جامع، هدفمند و مستمر است که در سطوح مختلف دستگاه های اجرایی برای استفاده بهینه از منابع و کاهش اثرات سوء بر منابع زیستی اعمال می شود.

محمدی با اشاره به این که گواهی مدیریت سبز در شاخص های مختلف زیست محیطی توسط نهادهای مربوطه صادر می شود، افزود: یکی از این شاخص ها، شاخص مدیریت سبز پسماندهای عادی است که توسط شهرداری ها و یا سازمان های مدیریت پسماند صادر می شود.

وی با بیان این که سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان نسبت به ایجاد ساختار مربوطه جهت رسیدگی به درخواست های ارسالی اقدام کرده، بیان کرد: از مهر ماه سال 1399 تا کنون 14 دستگاه اجرایی نسبت به اخذ گواهی مدیریت سبز در شاخص پسماند عادی درخواست داده اند که بازدیدهای کارشناسی و آموزش های اولیه به تمامی این دستگاه ها ارائه شده، 5 دستگاه اجرایی نسبت به عقد تفاهم نامه اقدام کرده و 3 دستگاه اجرایی نیز موفق به اخذ گواهی مدیریت سبز از این سازمان شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری صاحب نیوز منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

نوزده − سیزده =