صفحه اصلی » اجتماعی » آغازی بر درخشش نسل جوان انقلاب در تولید محتوای دیجیتال/ از نوجوانان دوازده ساله ای که برای سبک زندگی تولید محتوا می کنند تا دانشجویان و طلبه هایی که برای انقلاب دست در دست هم گذاشته اند

نیم نگاهی به بزرگ ترین رویداد دیجیتال نصف جهان؛

آغازی بر درخشش نسل جوان انقلاب در تولید محتوای دیجیتال/ از نوجوانان دوازده ساله ای که برای سبک زندگی تولید محتوا می کنند تا دانشجویان و طلبه هایی که برای انقلاب دست در دست هم گذاشته اند

سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان اصفهان در حالی برگزار شد که به اذعان تمام کارشناسانی که از این برنامه بازدید کردند استعدادهای فوق العاده ای در این رویداد حاضر شدند که نویدبخش آینده درخشان درحوزه تولید دیجیتال برای کشور عزیزمان می باشند.

تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۵

به گزارش صاحب نیوز؛ مرحله استانی سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج در استان اصفهان همزمان با دیگر استان ها برگزار شد.

این رویداد با حضور ۱۳۰ نفر آقا در قالب ۳۵ تیم و ۱۸۷ نفر خانم در قالب ۵۲ تیم به میزبانی مرکز فضای مجازی بسیج استان برگزار شد، این تیم ها در رشته های نرم افزار موبایل، پویانمایی و بازی سازی با هم رقابت کردند.

به سراغ برخی از این گروه ها رفتیم تا از وضعیت تیم و پروژه جویای حال شویم.

*تیمی با حضور پدر و پسر

در ابتدا به سراغ مسن ترین تیم رویداد رفتیم، تیمی که اتفاقا پدر و پسر در آن که درحال تولید یک نرم افزار خدمت رسانی بودند.

محمودرضا حسینی سرپرست تیم و مسن ترین شرکت کننده رویداد می گوید:در این تیم تولید نرم افزار کار ما در رابطه با تولید نرم افزاری است که با توجه به تولید سه عنوان موضوعی که برای این رویداد اعلام شده بود، موضوع شماره دو را کار کردیم. در واقع در رابطه با خدمت به مردم با رویکرد مکتب فکری شهید حاج قاسم سلیمانی دست به تولید زدیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: با توجه به حوادثی که مکرر در کشور اتفاق می افتد که دولت ها شاید به تنهایی نتوانند آن بحران را مدیریت کنند و کمک رسانی مطلوب را به آسیب دیده ها داشته باشند. به نظر رسید که شاید اگر در این زمینه کاری انجام بشود، امر خدمت رسانی به آسیب دیده ها را آسان تر کند. ما تصمیم گرفتیم اپلیکیشنی تهیه کنیم که برای مدیریت بحران به مسئولان مربوطه کمک کند.

حسینی افزود: در اپلیکیشین قرارشده که افرادی که مایل هستند در شرایط بحرانی به شکل داوطلبانه کمک کنند ثبت نام کنند. تخصص خود را اعلام کنند.(مثل پزشک، پرستار، مهندس ساختمان، راننده) این اطلاعات در بانک اطلاعاتی مربوطه ذخیره می شود و در زمانی که بحران اتفاق بیفتد، مورد استفاده قرار می گیرد. حالا این بحران می تواند موضوعات مختلفی باشد. با توجه به اینکه کشور ایران روی گسل زلزله هست ما مکررا زلزله های مختلف در مناطق مختلف کشورمان می بینیم که رخ می دهند. سیل، حملات سایبری و حملات میکروبی از جمله این بحران ها هستند.چون در شرایط بحرانی زمان خدمت رسانی معمولا محدود است. به همین دلیل در زمان بحران بخواهیم فراخوان نیرو برای کمک رسانی انجام دهیم، نیروها سازمان دهی و ارسال شوند، این امر باعث از بین رفتن زمان و پایین آمدن کیفیت خدمت رسانی می شود.

وی اشاره کرد: به عنوان مثال شخصی اعلام می کند که من پزشکی هسته ای خوندم. حالا اگر یک حمله ی اتمی اتفاق افتاد دیگه لازم نیست در آن لحظه دنبال اشخاص بگردیم. با این اپلیکیشن، از قبل سازمان دهی انجام شده است، بنا به تشخیص مسئولین مربوطه، افراد اعزام می شوند، البته ممکن است یک سری محدودیت ها برای اعزام فرد مشخص شده باشد. مثلا شخص گفته باشد من فقط در استان خودم می توانم کمک کنم.

*سوژه ای داغ؛ ناکامی آمریکایی ها در دزدی دریایی از ایران

تیم دوم اما در حوزه پویانمایی قصد تولید محتوا دارد، تیمی متشکل از 5جوان خوش فکر که به عقیده دیگران فرصت خیلی خوبی برای کسب مقام در رویداد رادارند، نکته جالب پروژه این تیم این است که سوژه در حال تولید،به ناکامی آمریکا در دزدی نفتکش ایرانی است.

امید کارگر سرپرست این تیم به ما گفت: تیم سایبری مسجد حضرت روح الله در زمینه پویانمایی و موشن گرافیک در این مسابقه حضور پیدا کرده با اعضای تیم هم آقای سجاد فلاحتی در زمینه موشن و انیمیشن سازی آقای علی رهنما صداگذاری و گویندگی آقای جعفری هم صداگذاری و فتوشاپ و طراحی. بنده هم امید کارگر هستم سرگروه تیم، در زمینه ی موشن و انیمیشن کمک تیم هستم.

کارگر ادامه داد: در این رویداد سه موضوع مطرح شد. یکی موضوع امید آفرینی دوم موضوع خدمت به مردم سوم استکبار ستیزی با رویکرد خروج آمریکا که ما موضوع سوم را انتخاب کردیم. تفاوتی که در کارمان لحاظ کردیم با این دید نگاه کردیم که خروج آمریکا از منطقه بایستی در همه ی ابعاد باشه؛ نه فقط خروج نظامی. آمریکا در منطقه ما یک سری بازوهای قدرت دارد که پنهان است. در این زمینه ما یه سری مقاله پیدا کردیم درباره یک شرکت در آمریکا به نام یو اِس دی. که این شرکت هدفش را کمک های بشر دوستانه به ملت های ضعیف بیان کرده. با بیان این هدف وارد کشورها می شود ولی پشت این کار فعالیت های دیگری است.

وی اشاره کرد: برای در افغانستان بعد از اینکه آمریکا آمد و یک سری خرابی ها ایجاد کرد، برای مردم افغانستان خانه ساخت. اما هدف اصلی اش از این کار این است که مردم افغانستان دیدگاهشان نسبت به آمریکا عوض شود. این شرکت سال ۱۹۹۵ تشکیل می شود. ابتدا غیردولتی بود اما بعدا نظامی شد.در کودتای اوکراین دست داشته. این شرکت به طور غیرمستقیم در زمینه های نظامی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی کار می کند.
سرپرست این تیم اظهار داشت:کار ما اینطور است که ابتدا تاریخچه ای از آمریکا بیان می کنیم. قاره ی آمریکا توسط کلمپ کشف میشود و کشتار سرخپوست های آمریکا بعد استقلال آمریکا. در این ۵۰۰ سال آمریکا یه سری جنایت های نظامی انجام داده که ما تک تک این جنایات را بیان می کنیم. از کشتار هیروشیما، بعد ویتنام، بعد جنگ ایران و عراق، جنگ آمریکا با عراق، جنگ داخل افغانستان بعد از ۱۱ سپتامبر، تشکیل گروهک های تروریستی که در منطقه داشت تا برسیم به اتفاق دزدی دریایی که آمریکا انجام داد. در آخر به بیان دزدی و رسوایی آمریکا می‌پردازیم.

کارگر ادامه داد:نوار زمانی ما برای بیان این اتفاقات و جنایات آمریکا مثل تابوت است. با دزدی دریایی اخیر، تابوت آمریکا کامل می شود،بعد از این ها، ما وارد مسئله شرکت می شویم و اقداماتی که در این شرکت انجام میدهد را توصیح می دهیم، برای مثال اینکه در افغانستان ۲۰۰ میلیون دلار پول خرج می کند اما جایی اسمش نیست. یا زمان دولت اصلاحات در زمان زلزله بم چهار میلیون دلار کمک می کند به ایران اما در قالب همین شرکت، جاسوس وارد کشور می کند،این شرکت روی افکار ملت ها تاثیر می گذارد.

وی در پایان تاکید کرد:در انتهای کلیپ، بیان می کنیم اگر آمریکا بخواهد از منطقه برود، ما فقط خروج نظامی را نمی خواهیم. کافی نیست. زیرا تا وقتی این چنین شرکت هایی هستند امکان بازگشت مجدد آمریکا هست ما باید این بازوها را با روشنگری کردن قطع کنیم.

*شما به جای رئیس جمهور تصمیم بگیرید!

تیم بعدی اما از شهرستان نجف آباد در رویداد شرکت کرده و پنج نفری درحال تولید یک بازی هستند.

نوریان،سرپرست این تیم به ما گزارش داد: ما یک تیم پنج نفره هستیم که چهارسال است در این حوزه‌ی طراحی نرم افزارها، بازی‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی فعالیت می‌کنیم، الان هم بدلیل فعالیتی که با بسیج داشتیم تصمیم گرفتیم که در این رویداد شرکت کنیم و در سال گذشته نیز در این رویداد شرکت کرده بودیم و در بازی‌سازی رتبه کسب کرده و به مرحله دوم در تهران راه یافتیم ولی متاسفانه من مرحله دوم را نبودم و اطلاعی از نتایج ندارم.

نوریان ادامه داد: بازی هم که الان در حال کار هستیم با همکاری آقای ستاری که جوان‌ترین عضو گروه بوده و کلاس هشتم هستند، اقای حمیدی که کلاس دوازدهمی هستند و بقیه که شامل اقای کرداریان اقای اصلانی و خود بنده که دانشجوی سال اول هستیم.

وی افزود: سناریویی را هم که در نظر گرفته‌ایم در خصوص خدمت به مردم با رویکرد شهید سلیمانی است که در قالب این بازی کاربر به جای یک رئیس جمهور قرار بگیرد و با وسایل بازی یک کشور را اداره بکند. مدت بازی ۸ دقیقه است و در دو چهار دقیقه تنظیم شده است که چهار دقیقه اول برای رکورد و چهار دقیقه دوم را اگر رای بیاورد می‌تواند ادامه بدهد. این مسئله تا به حال حدود ۷۰ درصد پیشرفت داشته است و بقیه هم در حال تکمیل است. دو مورد را هم قرار است که یاد بگیرد و دو مورد را هم تجربه بکند. یکی اینکه مدیریت بحران و حمایت از مرزهای کشور را یاد بگیرد.

نوریان اشاره کرد: ما داخل تیم خود و بیرون از جامعه نیز دیده‌ایم که قشر نوجوان و جوان جامعه نه آنقدری اطلاعات دارد که بتواند درست تصمیم بگیرد و نه آنقدر بی اطلاع است. پس تصمیم گرفتیم یک بازی طراحی بکنیم که از لحاظ اجتماعی و فهم یکسری از مفاهیم را توضیح بدهد. علی الخصوص یکسری از سوالاتی که برای بچه‌ها بوجود آمده است اینکه چرا یکسری هزینه‌ها در خارج از کشور انجام می‌شود و این بحث را می‌توان داخل این بازی فهمید که اگر نیرو را در خارج از کشور تقویت بکنید نیازی نیست که دیگر داخل کشور بجنگید و موارد این چنینی را آموزش می‌دهیم.

*دانشجوها و طلبه ها با هم تیم می دهند

تیم بعدی اما شامل دو طلبه و یک دانشجوی خوش ذوق می شود که اهمیت زیادی برای بخش فنی رویداد یعنی دست ساز بودن تمام محتوا قائل بودند.

محمود رجبی می گوید: تیم ما در اصل سه نفره است که در رده سنی ۱۹ تا ۲۲ سال هستیم و محور اصلی کار ما انیمیشن و محتوای تصویری مانند کمیک است. بنده و دوستم اقای رجبی هر دو طلبه هستیم، کلیت کار را ما می‌دانستیم که باید رده سنی و هدف را مشخص بکنیم و سه عنوان که به ما دادند یک مطالعه روی آن انجام دادیم و هر چه که به ما گفته بودند در بخش الزامات آینده انقلاب در بیانیه گام دوم بیان شده بود که یکی از شاخه‌های آن است خدمت است و سپس امید به زندگی و استکبار ستیزی است که همه زیر شاخه خدمت است.

وی افزود:دو سال هم است که بنده طراحی کار می‌کنم و آقای لوریان نیز همین‌گونه است. ما دو طلبه و یک دانشجو هستیم که ایشان دانشجوی رشته‌ی کامپیوتر هستند و گروه ما پیوند حوزه دانشگاه است و به طرز عجیبی نیز با همدیگر هم فکر هستیم.

رجبی اظهار داشت:داستان ما در مورد این است که برای سن ۸ تا ۱۰ سال چطور مفهوم گمنام بودن را بیان کنیم. مکتب قاسم سلیمانی مکتبی است که فرد در آن کاری را بدون توقع انجام می‌دهد و لذ تصمیم گرفتیم کاری بکنیم که این مفهوم گمنام بودن برای بچه‌ها قابل فهم باشد. چندین سناریو چیدیم که تاثیری نداشت و در انتها به این سناریوی آخر رسیدیم و خیلی ساده توانستیم از فضای انسان خارج شده و به فضای تخیل بچه‌ها وارد شویم.

رجبی اشاره کرد:پس از آنکه وارد این فضا شدیم یک کاراکتری را طراحی کردیم که این کاراکتر در موشن می‌تواند باشد که یک فضای سالنی را می‌بیند که پر از شغل است و بین کاراکتر‌ها و شغل‌ها می‌گردد و سعی می‌کند شبیه این‌ها باشد و جذب جواهرفروش می‌شود و رنگ آن را می‌گیرد ولی فرو می‌ریزد و سراغ کاراکتر جذاب‌تری می‌رود و سراغ ورزشکاری می‌رود و هنگامیکه انجام می‌دهد باز هم می‌افتد و گویی این داستان برگرفته از داستان حضرت ابراهیم است. هنگامیکه کاراکتر ما خسته می‌شود و به زمین می‌خورد و تازه متوجه می‌شود که چیزی زیر پایش است و متوجه می‌شود کسانیکه زیر پای او هستند و خوابیده‌اند این‌ها هم نوعان خود هستند که برای رسیدن او به این‌جا تلاش کردند.

وی درپایان گفت: این همان مفهوم والا است و جایی را به او نشان می‌دهند که جای او است و او مقداری تامل می‌کند و سپس در جای خودش می‌رود سپس برمیگردد و جملاتی از مکتب شهید سلیمانی را نشان می‌دهد،شاید از لحاظ کاری سخیف باشد ولی امیدواریم که بتوانیم کار خوبی را در بیاوریم.

*نوجوانان دوازده ساله ای که برای سبک زندگی اسلامی تولید محتوا می کنند

تیم بعدی اما کم سن ترین تیم رقابت های این رویداد است،محمدحسن صفدریان دوازده ساله به همراه محمدحسین صفدریان سیزده ساله و دوست دوازده ساله درحال تهیه یک موشن گرافیک هستند.


اعضا این تیم به گفتند که موضوعی که درحال تولید محتوا هستند سبک زندگی ایرانی اسلامی است که در قالب موشن گرافیک درحال تولید محتوا هستند.نکته جالب این تیم این بود که اعضای تیم با وجود سن کم فهم والای از موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی دارند و صحبت های پخته ای به ما ارائه دادند.

به گزارش صاحب نیوز، به اذعان تمام کارشناسانی که در رویداد حضور داشتند استعدادهای فوق العاده ای در این رویداد حاضر شدند که نویدبخش آینده درخشان درحوزه تولید دیجیتال برای کشور عزیزمان می باشند.با حمایت و رشد استعداد ها می توانیم به آینده کشور در این زمینه امید بست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری صاحب نیوز منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

پانزده + بیست =