صفحه اصلی » اجتماعی » خانواده ها ثبت سفارش کتب درسی را به موقع انجام دهند

خانواده ها ثبت سفارش کتب درسی را به موقع انجام دهند

رییس ادارۀ امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به توزیع ۲۵۰۰ تُن کتاب درسی در سطح مناطق و نواحی آموزش پرورش استان گفت: اگر ثبت سفارش کتاب ها توسط دانش آموزان به موقع انجام شود، باعث تسریع در روند توزیع می شود و از کسری کتاب در سال تحصیلی جدید جلوگیری می کند.

تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۲۴

به گزارش صاحب نیوز؛ مهدی منتحب، با اشاره به اجرای شیوه نامه سفارش و توزیع کتب درسی که توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش تهیه شده اظهارکرد: در راستای توسعه دولت الکترونیک و به منظور تسهیل دسترسی دانش آموزان به کتاب‌های درسی و نظارت نظام‌مند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دوره‌های آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم وکتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش آموزان استعدادهای درخشان وهمچنین کتاب‌های درسی دانش آموزان استثنایی از طریق سامانه فروش وتوزیع مواد آموزشی آغاز شده است.

رییس ادارۀ امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، درتوضیح زمان فرصت ثبت نام، گفت: دانش‌آموزان میان‌ پایه از تاریخ ۲۸ فروردین تا ۲۱خرداد  و دانش‌آموزان ورودی در پایه‌های اول دبستان، هفتم متوسطه اول  و دهم متوسطه دوم از تاریخ پنج تیرماه تا پایان روز ۱۱ شهریور می توانند برای ثبت سفارش خود به آدرس سایت http://irtextbook.ir که بصورت انفرادی فعال می باشد، مراجعه و سفارش خود را ثبت کنند.

رییس ادارۀ امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه ساماندهی مراحل ثبت سفارش با ساز و کار مناسب‌تر، باعث توزیع و تحویل به موقع کتاب به دانش‌آموزان خواهد شد، تصریح کرد: در همین راستا شرایطی فراهم شده تا مدیران مدارس بتوانند از طریق سامانه سیدا و همچنین از طریق شبکه آموزشی شاد برای دانش آموزان خود به صورت گروهی ثبت سفارش نمایند وروند توزیع کتب درسی را سرعت بخشند.

وی با اشاره به  توزیع ۲۵۰۰ تُن کتاب درسی در سطح مناطق و نواحی آموزش پرورش استان گفت: اگر ثبت سفارش کتاب ها توسط دانش آموزان به موقع انجام شود، باعث تسریع در روند توزیع می شود و از کسری کتاب در سال تحصیلی جدید جلوگیری می کند.

مهدی منتحب در ادامه افزود: با توجه به اینکه مبنای ثبت سفارش کتاب قبولی دانش آموزان است و  برخی از دانش اموزان به جهت مردودی ، تغییر رشته و یا تغییر محل تحصیلی نیاز به اصلاح سفارش دارند ، سامانه این امکان را ( اصلاح سفارش کتاب ) از ۱۲ تیر تا۳۱شهریورماه سالی جاری فراهم نموده است.
منتجب با بیان اینکه بهای کتاب‌ها بر مبنای بهای پشت جلد هر کتاب خواهد بود تصریح کرد: دریافت وجهی اضافه بر بهای درج شده،  وجهه قانونی ندارد و مدیران مدارس نظارت مستقیم بر رجرای این موضوع را بر عهده دارند.

مهدی منتحب در ادامه صحبت هایش با توصیه پرهیز از ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در هفته‌های آخر زمان تعیین شده به خانواده ها و مدیران مدارس  اظهار کرد: با توجه به اینکه کتاب‌ها از نیمه اردیبهشت ماه در بین مناطق استان توزیع می‌شود و از سوی دیگر این کتاب ها به طور طبیعی نیز از طریق مناطق آموزش و پرورش به مدارس تحویل داده می‌شود، برای تعیین تکلیف و عقب نماندن دانش‌آموز از تحصیل و دسترسی به کتب درسی بهتر است خانواده‌ها در همان روزهای اول ثبت‌نام را انجام دهند.

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در پایان ضمن تاکید بر مشکل کمبود کاغذ در سال‌های اخیر اظهار داشت: معمولا کتاب‌ها بر مبنای آمار ثبت نام شده دانش آموزان  چاپ و در اختیار استان‌های کشور و مناطق آنها قرار می‌گیرد، بنابراین لازم است دانش‌آموزان، ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتب درسی خود را  در مرحله‌های اول انجام دهند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی، فرصت و امکان ویرایش اطلاعات، برای آنها فراهم باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری صاحب نیوز منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

5 × سه =