صفحه اصلی » رپورتاژ آگهی » قرارداد سئو چیست و چگونه یک قرارداد سئوی موفق بنویسیم؟

قرارداد سئو چیست و چگونه یک قرارداد سئوی موفق بنویسیم؟

قرارداد سئو یک سند قانونی است که تنظیم کننده قرداد و مشتری را امضا می کند. تمام اطلاعات مرتبط در مورد اینکه چه کسی هستید، چه خدماتی را انجام خواهید داد، محصولات تحویلی شما، نحوه پرداخت آنها به شما و غیره در این قرارداد فهرست می شود.

تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - شنبه ۱۴۰۱/۰۶/۵

به گزارش صاحب نیوز؛ قرارداد سئو به عنوان یک توافق نامه به دو طرف فرصت برابر می دهد تا آنچه را که می توانند ارائه دهند و به نمایش بگذارند. جزئیاتی که در قرارداد سئو وجود دارد با سایر قرارداد ها کمی متفاوت است. با قراردادهای سئو، جزئیات کمتر در مورد قانونمندی ها و بیشتر در مورد تعیین نقش ها، اهداف و انتظارات آژانس و مشتری های شما هست. اینها اصول اولیه هستند، اما باید شامل جزئیات مهم دیگری نیز باشد که به طور کامل روابط تجاری مورد توافق را مشخص می کند. در حالی که لازم نیست بسیار طولانی و بیش از حد جامع باشد، اما باید تمام اطلاعات لازم را پوشش دهد.

هر یک از اجزای قرارداد شما باید به خوبی بررسی شود تا مطمئن شوید که هیچ جزئیات مهمی را از دست ندهید.

چرا به قرارداد نیاز دارید؟

مهمترین عنصر هر نوع رابطه، داشتن ارتباط شفاف در مورد انتظارات بین هر یک از طرفین است. این یکی از دلایل اصلی برای داشتن قرارداد است، اما دلایل دیگری نیز وجود دارد.

در اینجا برخی از دلایلی وجود دارد که چرا قرارداد سئو به مشتری شما منفعت می رساند:

  • طرح کلی را به راحتی درک می کنند.
  • قرارداد روند گام به گام سئوی شما را تشریح می کند.

همچنین دلایلی نیز وجود دارد که یک قرارداد سئو برای شما به عنوان یک آژانس یا مشاور سودمند است:

  • می توانید آن را برای هر مشتری جدید به عنوان یک قالب قرارداد سئو، با تغییرات کوچک در صورت نیاز، دوباره استفاده کنید.
  • به راحتی می توانید اطلاعات شرکت، لوگو و نام تجاری خود را اضافه کنید.
  • اضافه کردن یک فرم کارت اعتباری در صورت نیاز
  • تیم SEO شما می تواند از آن به عنوان راهنمای گام به گام برای آنچه مشتری می خواهد استفاده کند.

در ادامه هر آنچه که باید هنگام تنظیم قرارداد سئوی خود به آن توجه کنید آماده کرده ایم.

نقاط قوت آژانس شما

هر شرکت دارای نقاط قوتی است که آنها را از رقبای خود متمایز می کند. شما می توانید با اضافه کردن این جزئیات در مورد خود یا شرکتتان در قرارداد سئو، این نقاط قوت و ارزش همکاری با شما را تکرار کنید. در یک قرارداد معمولی خدمات سئو، این بخش اغلب موارد زیر را پوشش می دهد:

پیشینه مختصر

ارائه پیشینه مختصری از آژانس یا تجربه خود در بازاریابی دیجیتال راهی برای تقویت اعتبار هنگام ارائه خدمات سئو مدیریت شده خود در یک قرارداد است. این به مشتریان کمک می کند تا درک کنند که در حال وارد کردن توافق با یک تجارت قانونی هستند.

گزاره ارزش

نوشتن ارزش پیشنهادی خود در قرارداد سئو فقط برای این نیست که نشان دهید چه چیزی شما را از بقیه متمایز می کند، بلکه به مشتریان نشان می دهد که اگر شما را استخدام کنند چه ارزشی می توانند به دست آورند. یک پیشنهاد ارزش قوی، همراه با اعتبار تیم شما، می تواند به مشتریان یادآوری کند که چرا دریافت خدمات سئوی شما یک گزینه عالی است.

2. نقش ها و فرآیندهای تعیین شده

وقتی نوبت به کمپین های سئوی آنها می رسد، مشتریان اغلب نگران این هستند که چه کسی کار را انجام می دهد و چگونه این کار انجام می شود. به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ، باید از همان ابتدا در مورد این موارد شفاف باشید. هنگامی که قالب قرارداد سئو خود را ساختار می دهید، مطمئن شوید که این بخش می تواند اطلاعات روشنی در مورد نکات زیر ارائه دهد:

  • چه کسی کمپین را مدیریت خواهد کرد؟
  • انتظارات بین مشتری و آژانس چیست؟
  • مشتری چگونه با کمپین های شما پیش می رود؟

نقش شرکت

شفاف باشید که چه کسی و چه چیزی در کمپین سئو شرکت خواهد کرد. شرح مفصلی از متدولوژی SEO خود، مانند گردش کار و ابزارهایی که استفاده می کنید، ارائه دهید. این به مشتریان کمک می کند تا بفهمند چه انتظاراتی می توانند از آژانس شما داشته باشند.

نقش مشتری

در یک کمپین سئو موفق مسئولیت ها در دستیابی به نتایج دو طرفه است. مشتریان شما نیز باید سهم خود را در موفقیت در سئوی خود انجام دهند، که این بخش در قرارداد سئو شما پوشش می دهد. آنچه را که از مشتری نیاز دارید مشخص کنید، مانند دسترسی به اعتبارنامه به دارایی‌های آنلاین او، نشان‌واره استفاده‌شده برای کسب‌وکارشان، و یک فرم پذیرش کامل با تمام جزئیات کسب‌وکار.

شرح وظایف

اگرچه قسمت‌هایی از آنچه در شرکت شما انجام می شود را هنگام صحبت با مشتریان و فروش سئو توضیح داده‌اید، اما مهم است که هنگام شروع کار مشخص کنید که کار چه چیزی را شامل می‌شود. ارائه شرح وظایف در قرارداد سئو به شما این امکان را می دهد که پوشش پروژه را زمانی فردی را استخدام می کنید مشخص کنید.

برخی از قراردادهای سئو جزئیات فنی در مورد استراتژی های خود را ارائه می دهند. با این حال، بهتر است پرحرفی را به شرایطی محدود کنید که مشتریان شما هنگام نوشتن قرارداد شما به راحتی آن را درک کنند. این کار سوالات پشت سر هم بین شما و مشتریانتان را از بین می برد و به آنها اجازه می دهد در عوض روی جزئیات مهم تمرکز کنند.

همچنین قرارداد سئو باید شامل مواردی باشد که برای مشتریان ارسال می کنید، مانند ممیزی وب سایت، گزارش SEO، گزارش تجزیه و تحلیل رقابتی، گزارش تحقیق کلمات کلیدی، محتوای ایجاد شده برای فعالیت های سئوی آنها، گزارش ساخت لینک و سایر دارایی هایی که ممکن است به تأیید آنها نیاز داشته باشد. توجه داشته باشید که بسته به راه حل سئو که برای مشتری خود انتخاب می کنید، ممکن است پروژه ها متفاوت باشد.

نوشتن گزارش

نشان دادن اینکه راه‌حل‌های شما می‌توانند نتایج خوبی را ارائه دهند، در ایجاد اعتبار برای کسب‌وکار سئو و اعتماد مشتریان شما ضروری است.

هنگام تهیه پیش نویس هر قرارداد سئو، حتما بندی را در نظر بگیرید که گزارش را پوشش می دهد.

شرایط پرداخت

پرداخت به موقع برای اجرای یک تجارت سئو ضروری است و مشتریان شما باید این را درک کنند. بازاریابان دیجیتال قالب‌های قرارداد سئو را ایجاد می‌کنند که در مورد پرداخت‌ها شرایط واضحی دارند. در این بند، نکات برجسته باید شامل برنامه ای برای فاکتور، شرایط مربوط به تاخیر و پیش پرداخت، هزینه های اضافی و نحوه پرداخت ارائه شده توسط آژانس شما باشد.

مدت قرارداد سئو

تعیین مدت قرارداد به شما امکان می دهد دو چیز را تعیین کنید: فوریت برای امضای قرارداد توسط مشتریان. و اختیار شما برای ایجاد تغییرات خارج از جدول زمانی پروژه.

مطلب پیشنهادی : دوره لینک سازی

با افزودن این بند می توانید تاریخ شروع و پایان قرارداد را تعیین کنید:

مهم است که تاریخ مشخصی از زمان اجرایی شدن شرایط قرارداد داشته باشید. برخی از آژانس ها از قراردادهای محدود استفاده می کنند که شامل تاریخ شروع و پایان است. این بیشتر برای پروژه های یکباره کاربرد دارد. با این حال، اگر تصمیم به اجرای تمدید خودکار برای قرارداد خود دارید، باید جزئیات مربوط به زمان تمدید قرارداد – ماهانه، سه ماهه یا سالانه را ارائه کنید.

قراردادهای تمدید خودکار برای کمپین های سئو ایده آل هستند زیرا بهینه سازی مداوم وب سایت ها نیاز به رتبه بندی دارند.

کلام آخر

شرایط قراردادهای سئو ممکن است از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت باشد، اما موارد ضروری کم و بیش یکسان است. این قالب قرارداد سئو به شما ایده ای سریع برای ایجاد توافقی درست و مطمئن می دهد. قرارداد سئو نه تنها یک سند ساده که تعهدات شما را در ارائه نتایج شرح می دهد نیست، بلکه عناصر مهم در ایجاد یک رابطه تجاری پایدار را نیز برجسته می کند.

اگر در هنگام تنظیم قراردادهای خود نیاز به خلاصه ای سریع از موارد ضروری دارید، از آن غافل نشوید. ما این چک لیست سریع از نکات برجسته را آماده کرده ایم تا به شما کمک کنیم قراردادهای سئو خود را دقیق تر کنید.

انتهای پیام/

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری صاحب نیوز منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

دو × سه =