صفحه اصلی » استان اصفهان » اصفهان » جای تمدن اسلامی در گفت وگوی تمدن ها خالی است/ جایگاه ویژه دولت اسلامی در نوسازی تمدن اسلامی

در همایش جایگاه دولت اسلامی و تمدن اسلامی مطرح شد؛

جای تمدن اسلامی در گفت وگوی تمدن ها خالی است/ جایگاه ویژه دولت اسلامی در نوسازی تمدن اسلامی

چیزی که استعمارگران و دولت های غرب را به وحشت می اندازد ارائه ی تصویر درست از تمدن اسلامی می باشد و به همین علت در عرصه های مختلف در مقابل تمدن اسلامی و چهره های مؤثر اسلام ایجاد تنش می کنند و دولت مهمترین نهاد پشتیبان تمدن اسلام است.

تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - یکشنبه ۱۳۹۴/۰۶/۱۵

به گزارش صاحب نیوز به نقل از مباحث، افتتاحیه ی طرح همایش دولت، تمدن اسلامی در مرکز رایانه ای حوزه علمیه اصفهان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

حجت الاسلام سجادی دبیر این همایش گفت: هدف از برگزاری این همایش ایجاد نظریه پردازی علمی می باشد که در پر توی آن استخراج راهکارهای مناسبی برای تبیین آرمان های دولت اسلامی می باشد که اولین قدم تبیین آرمان ها می باشد، وقتی کلمه ی دولت مطرح می شود، بحث های سیاسی، فرقه ای و جانب دارانه پیش می آید.

IMG_8051

رئیس مرکر تحقیقات رایانه حوزه علمیه اصفهان تأکید کرد: ولی وقتی صحبت از دولت اسلامی می شود، همه ی احزاب می توانند نطریه های خود را ارئه کنند بدون این که هیچ جانب داری سیاسی از طرف ما صورت گیرد، پس این همایش خود ایجاد کننده ی وفاق ملی و همدلی میان احزاب می باشد که این خود باعث وفاق سیاسی نیز می شود.

دکتر چلونگر گفت: یکی از بحث های مهم مخصوصا در دهه های اخیر تمدن اسلامی و نوسازی تمدن اسلامی می باشد که با مطرح شدن جنگ تمدن ها و گفتگوی تمدن ها جای خالی تمدن اسلامی بیشتر احساس می شود و با توجه به سخنان مقام معظم رهبری دولت اسلامی جایگاه ویژه ای در تمدن اسلامی دارا می باشد.

IMG_8060

دبیر علمی همایش اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش مشخص شدن جایگاه دولت اسلامی در تمدن اسلامی و نوسازی تمدن اسلامی می باشد که با دریافت نظریه ی محققان پیرامون این مبحث و عملی کردن آن ها، به این امر جامه ی عمل بپوشانیم و این همایش دارای چهار محور می باشد.

وی ادامه داد: محور اول و اصلی، دولت، تمدن اسلامی، قرآن و اهل البیت(س) می باشند و محور دوم دولت تمدن اسلامی و آینده نگری هست و محور سوم ارتباط بین جامعه و دولت قرار داده شد و محور چهارم ارتباط بین دولت اسلامی و جامعه ی جهانی می باشد.

چلونگر تاکید کرد: برای بالا بردن سطح علمی همایش، موفق به دریافت درجه علمی از پایگاه استنادی جهان اسلام که آی اس سی نامیده می شود، شده ایم و اطلاعیه های  این همایش به بیش از ده زبان زنده ی دنیا ترجمه شده و در بزرگترین پایگاه های اطلاع رسانی بین الملل از جمله جامعه المصطفی(ص) قرار داده شده است.

دکتر ریاحی گفت: چیزی که استعمارگران و دولت های غرب را به وحشت می اندازد ارائه ی تصویر درست از تمدن اسلامی می باشد و به همین علت در عرصه های مختلف در مقابل تمدن اسلامی و چهره های مؤثر اسلام ایجاد تنش می کنند و دولت مهمترین نهاد پشتیبان تمدن اسلام است.

IMG_8067

دبیر اجرایی همایش اظهار داشت: این همایش برای دریافت راهکار های محققان تمدن اسلامی در قالب مقالات، تحقیقات، تألیفات و… می باشد.

پنج ماه از آغاز این همایش می گذرد که دوماه اول صرف مورد زیربنائی شده است و از ماه سوم این حرکت علنی شده است و زمان برگذاری هفته آخر آذرماه همزمان با هفته ی وحدت خواهد بود. علاقمندان می توانند مقالات خود را تا بیست و پنجم آبان ماه ارائه دهند.

دیدگاه‌ها

  1. saeed گفته :

    برخلاف آنچه تبلیغ می شود؛ ابعاد علمی اسلام به قدری گسترده و عظیم بوده که هنوز هم علوم و پیشرفت های امروز بشر، توانایی اظهار نظر در خصوص بسیاری از روایات و دستاورد های علمی اندیشمندان مسلمان را ندارد. و اساسا هر مقدار که علم بشری پیشرفت نموده، نه تنها ناقض نظرات اسلام نبوده بلکه آنها را هم مورد تایید قرار داده است. بعنوان مثال نظریه بی نهایت بودن ذرات که موجب شهرت پرفسور حسابی(پدر فیزیک ایران) در جهان شده، نظریه ای بود که پرفسور حسابی آن را از فلسفه اسلامی اقتباس کرده بود. ایشان قبل از مطرح کردن این نظریه، ابتدا آن را با علامه محمد تقی جعفری در میان گذاشته و در خصوص آن اطلاعات لازم را بدست آورده و سپس آن را با ساختاری فیزیکی ارائه نمودند. این نظریه بسیار فراتر از علم و پیشرفت های امروزی بشر بوده بطوری که وقتی این نظریه را برای پرفسور انیشتین مطرح نمودند، ایشان گفتند من نمی توانم در مورد آن اظهار نظری کنم ولی اگر این نظریه اثبات شود، تحول عظیمی در فیزیک بوجود خواهد آورد. این در حالی است که این نظریه در قرن ها قبل توسط فلاسفه مسلمان مطرح گردیده بود. برای انیشتین این سوال مطرح شد که این نظریه که بسیار جلوتر از زمان خود مطرح گردیده چگونه در ذهن پرفسور حسابی بوجود آمده است و پرفسور حسابی هم حقیقت را بیان نمودند و این باعث تمایل و نگرش بسیار مثبت انیشتین نسبت به اسلام گردید. بطوری که اقدام به انجام مکاتباتی با آیت الله العظمی بروجردی می نمایند. بعنوان مثال در یکی از این مکاتبات انیشتین سوال می کند آیا اسلام در خصوص نسبیت زمان هم نظری دارد که آیت الله بروجردی در جواب به حدیث معراج پیامبر اشاره نموده و بیان می کنند که نسبیت زمان در اسلام مورد تایید است. هم اکنون هم بسیاری از روایات و متون دانشمندان اسلامی در علوم مختلف وجود دارد که هنوز بررسی قرار نگرفته و اثبات نشده است و متاسفانه تحقیق در خصوص آنها توسط دانشمندان مسلمان امروز مورد بی مهری قرار گرفته و از این گنجینه علمی اسلام غفلت ها شده و این ظرفیت عظیم همچنان محجور و ناشناخته مانده است!! در حالی که شواهدی وجود دارد که دانشمندان غربی بر روی بسیاری از آنها کار کرده و توانسته اند تا به نام خود آنها را ثبت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری صاحب نیوز منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

17 − دو =