صفحه اصلی » اقتصادی » اقتصاد مقاومتی » فرهنگ اقتصاد مقاومتی هدف نبرد نرم اقتصادی است

فرهنگ اقتصاد مقاومتی هدف نبرد نرم اقتصادی است

واقعیتی که مورد هجوم قرار گرفته «فرهنگ ایرانی ایرانی بخر است »می باشد، فرهنگی که با هجوم نرم به اقتصاد ایرانی در جهت ناخشنودی های مدنی که ناشی از بیکاری ها و فقیرترشدن مردم برای زدن پایه های انقلابی و جدا کردن مردم از انقلابی که دیگر سودی ندارد!، می باشد

تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۳/۲۷

به گزارش صاحب نیوز به نقل از دیارعالمان ،فرهنگ اقتصاد مقاومتی هدف نبرد نرم اقتصادی است.

فرهنگ مصرف برخلاف نام فرهنگی اش با نگاهی کاملا اقتصادی بازارها را در می نوردد و سبب تولید یا شکست محصولی می شود، ادعا نیست یک حقیقت است با کارفرهنگی می شود سود اقتصادی فراوان برد.

نمونه ساده این مثال در کشوری مانند آمریکا، شرکت انیمنشن سازی دیزنی حتی دردوران رکود وبحران اقتصادی در آمریکا میلیاردها دلار سود می کند و همیشه مشغول به توسعه است، اما نکته توسعه این شرکت، مفاهیم به اصطلاح فرهنگی است که از ابتدای تولد هرشخص بر ذهن او وارد می شود، نمادهای انیمنشن های دیزنی برتمام وسایل یک فرد از ابتدای تولد تا سنین بزرگسالی به چشم می خورد، به طوری که فرد، با دیزنی به دنیا می آید، دیزنی می پوشد، دیزنی زندگی می کند و…

نکته قابل توجه وتامل در تاثیر وسایل منقش به دیزنی که برذهن مشتری خود می گذارد این است که  مخاطب می اندیشد گاها بدون نماهای دیزنی امکان زندگی وجود نخواهد داشت و این علاوه بر نشان دادن قدرت و نحوه تبلیغات، نهادینه شدن فرهنگ مصرف و فرهنگ خاص آن شرکت را در مردم آمریکا به رخ می کشد.

فرهنگ مصرف در جامعه ایرانی برخلاف نمونه آمریکایی اش، از دوران رضاخانی تا کنون، آنچه که در میان مردم ایران متاسفانه جای خود را باز کرده، فرهنگی است که هرجا هجوم ببرد نه تنها باعث افزایش تولید و توسعه در ایران می شده بلکه باعث سقوط شرکت های داخلی می شود.

در دوران پیش از انقلاب، خصوصا زمانی که بهایی ها بر امورات مسلمانان تسلط یافتند برایرانی تلقیین می شد که حتی قدرت تولید ناچیزترین چیزها را ندارد چون ملت ایران  مشاهده می کرد جنس از خارج می آید لاجرم بهتر از جنس نبوده یا ساخت ایرانی است که اگر کارخانه ای برپا بود و جنسی در آن تولید می شد، متخصصین آن خارجی و تنها کارگرانش ایرانی بودند.

تولیدات  و واردات کالا در ایران طوری بود که ایرانی وابسته بماند و خبر از استقلال در تولید نبود، و حتی محصولات کشاورزی که  خود کفایی وجود داشت با انقلاب سفید شاه مورد حمله قرار گرفت.

فرهنگی که پنجاه سال بر اذهان یک ملت اثر گذاشت فرهنگ نتوانستن  و اولویت جنس خارجی  در خرید های ایرانی بود، زمانی که تنها یا بیشتر جنس خارجی می دید و می پوشیدوبا جنس خارجی زندگی می کرد و برندهای خارجی را از حفظ می بود ؛آنچه که معلوم است پنجاه سال، چندین نسل ایرانی را در برمی گیرد که فرهنگ بیگانه خواهی در کالاها برای زندگی بهتر درذهن ها تلقین شده است.

پس از انقلاب هم تا تولیدات ایرانی بر روی پای خود بایستد مدتی طول می کشد و لذا حضور مستمر کالای خارجی بر این فرهنگ جنس برتر وکیفیت بالای خارجی در ذهن ها ماندگاری اش را حفظ کرد و پس از انقلاب نیز نسل ها را تربیت کرد!

سالهای پس از انقلاب، سالهای خواستن و انقلاب در همه ی عرصه ها بود، هرجا همت و غیرت ایرانیان با دانش ایرانی در جهت برطرف کردن عقب نگه داشتن های ما و تحریم ها بود، فتح قله هارا شاهد بودیم و بارها خبرخودکفایی ها شیرین ترین خبری بود که شنیده می شد

در این سالها حضور کالای قاچاق به بهانه سود بیشتر عده ای برترویج فرهنگی غلط بر درد فرهنگ نادرست مصرف  مردم افزود و ما را گاه عاشق جنس فرانسوی و آلمانی که از کشورهای تحریم کننده ایران بودند، کرد وچرایی قاچاقی یا تقلبی بودن مهم نمی بود، و با کیفیت تر از کالای ایرانی بود و گاه باعث شد نفرتی از جنس چینی شد  ولی جنس چینی ارزان تر از کالاهای دیگر برای خرید بود

همیشه مردم شنیدند که  فلان جنس چون مال فلان کشوراست  در خرید گزینه  بهتری می تواند باشد، امری که نه تنها فروشنده ها در هرخرید برای قالب کردن اجناس خود خواسته یا ناخواسته ذهن های نسلها را با فرهنگی غلط متبادر کردند، بلکه با تبلیفات همه جانبه ی شهری، صداوسیما، ماهواره، اینترنت و حتی تلگرام فرهنگ خرید تغییرداده می شود متاسفانه گاه عدم حمایت  قوانین و مجریان آنها از اقتصاد ایرانی براین امر مهر تایید و نابودی برکالای ایرانی دیده می شود همه این ایرادات زمانی دیده می شود که کمی در قوانین و رفتار کشورها و تاریخ شرکت ها و برندهای بزرگ و جهانی مطالعه صورت می گیرد

سالهای پس از انقلاب، اقتصاد دوران سختی را از جنگ و بمباران زیر ساخت ها تا کالای قاچاق دیده است، اما واقعیتی که مورد هجوم قرار گرفته «فرهنگ ایرانی ایرانی بخر است »می باشد،فرهنگی که برپایه های اقتصاد مقاومتی است و مواجه با  فرهنگی  که با هجوم نرم به اقتصاد ایرانی در جهت ناخشنودی های مدنی که ناشی از بیکاری ها و فقیرترشدن مردم برای زدن پایه های انقلابی و جدا کردن مردم از انقلابی که دیگر سودی ندارد!، می باشد به علاوه اینکه تسخیر بازار هشتاد میلیونی سودی چند برابری ورهایی شرکت ها از بحران های چندین ساله  را برای کشورهای حمله کننده  به ارمغان خواهد داشت.

پس از برجام، چیزی که ملت بیش از رسیدن به محسنات آن، مشاهده کردند، هجوم کالای خارجی در بازار ها می باشد، آنچه که ایرانی را بیشتر آزرده خاطر می کند،پس  از برجام ،افزوده شدن کالای امریکایی هم به لیست جنس های از ایرانی بهتراست، می باشد، آمریکایی که پشت همه ی تحریم ها و آزارهای ملت ایران قرار دارد.

حواسمان به گفته جذاب جناب اوباما برای آمریکایی ها باشد که پانزده سال اجرای برجام  را زمان مناسبی برای تغییر نسل ها دانسته بود، تغییری که اگر دقت شود شاید آغاز شده است و برای داشتن اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ اقتصاد مقاومتی نیز مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ت

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری صاحب نیوز منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد