fouladgar
۰۹:۱۵ - پنجشنبه ۱۳۹۷/۰۸/۱۰

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

تفاوت قیمت های خودرو به خاطر برهم خوردن عرضه و تقاضا است/ کاهش تدریجی تعرفه واردات خوردو در بلند مدت

نماینده مجلس در شورای اسلامی گفت: تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار به دلیل بر هم خوردن عرضه و تقاضا است البته افزایش قیمت ارز بر روی کل خرید و فروش ها تأثیر گذار بوده است.

حمیدرضا فولادگر در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز پیرامون تفاوت قیمت خودرو در بازار اظهار کرد: باید بین خودروسازها رقابت پذیری ایجاد شود و  از تولید داخل نیز باید حمایت کرد، بنابراین تعرفه برای واردات خودرو باید کم باشد.

وی ادامه داد: تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار بخاطر به هم خوردن عرضه و تقاضا است البته خرید ارز روی کل خرید و فروش ها تأثیر گذار بوده است، چون تقاضا بیشتر از عرضه شده، تفاوت قیمت ایجاد شده است.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از یک طرف عرضه و تقاضا به هم خورده و از سوی دیگر قیمت مواد اولیه تولید خودرو افزایش پبدا کرده است.

وی اضافه کرد: قیمت رسمی کارخانه با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه باید کمی افرایش داشته باشد چراکه قیمت تمام شده خودرو وابسته به عواملی از جمله همین قیمت قطعات اولیه است.

فولادگر با بیان اینکه شرکت های خودرو سازی نباید همه هزینه ها را از مردم بگیرند، گفت: این شرکت ها باید با افزایش بهره وری، قیمت خودرو را به صورت جزئی افزایش داده و با افزایش فروش و عرضه به کاهش قیمت ها و مدیریت بازار خودرو کمک کند.

وی با اعلام اینکه خودروهای وارداتی با مصرف بالا باید تعرفه بالایی داشته باشند، افزود: خودروهای هیبریدی و برقی مصرف کمتری دارد  که باید تعرفه کمتری برای آنها در نظر گرفته شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی از ارائه طرحی در کمیسیون صنایع مجلس خبرداد و یادآور شد: طبق این طرح تعرفه واردات خودرو به صورت تدریجی و در بلندمدت کاهش می یابد تا هم از خودرو داخلی حمایت شود و هم خودرو وارداتی مدیریت شود.

وی اضافه کرد: خودروهای فعلی باید سوخت خود را متنوع کنند به همین دلیل باید به سراغ خودروهای هیبریدی و برقی برویم.

فولادگر تاکید کرد: اگر خودرو ها تمام هیبریدی شوند دولت نیز باید از آنها حمایت کند و زیر ساخت های آن را ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید به سمت اصلاح ساختار مدیریت خودروسازان داخلی حرکت کرده و بیشتر تنظیم کننده بازار باشد؛ افزایش اتکای خودرو به صنعت داخلی باید در دستور کار قرار گیرد تا اتفاقی که با خروج شرکت رنو از ایران افتاد، تکرار نشود.

انتهای پیام/