صفحه اصلی » سیاسی » برخی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس حمایت عجیبی از سند 2030 دارند

برخی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس حمایت عجیبی از سند 2030 دارند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخواست می‌کنم که سؤال اجرای سند 2030 در برخی از مدارس را به صحن علنی مجلس ارجاع دهد.

تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - پنجشنبه ۱۳۹۸/۰۲/۱۲

سید محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با صاحب نیوز با اشاره به سند 2030 اظهار کرد: از آذر سال  1396 که بحث افشاگری این سند مطرح شد؛ ظاهراً دولت این سند را امضاء و برای اجرای آن تعهداتی داده بود که آقای جهانگیری، معاون اول دولت روحانی بر اجرای این سند دستوراتی را صادر کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: پس از دستور جهانگیری متوجه شدیم که این بحث جدی است؛ قبل از این بحث قرار بود سند تحول آموزش اجرا شود و اکثر اعضای کمیسیون هم برای اجرای سند تحول تلاش می‌کردند.

وی افزود: در یکی از جلساتی که در کمیسیون داشتیم، گفتیم ما که سند تحول آموزش را داریم چه تلاشی است برای اجرای سند 2030 دارید که گفتند تلاش می‌کنیم سند 2030 را منطبق با سند تحول کنیم.

ابطحی با بیان اینکه این سند اشکالات جدّی و متعددی دارد، تصریح کرد: کارشناسان موافق و مخالف این سند را به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دعوت کردیم و پس از بحث‌های زیاد، به این نتیجه رسیدم که احتیاجی به اجرای سند 2030 نیست.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های متعدد خود، موضع قاطع و شفاف گرفتند و با اجرای این سند مخالف شدید داشتند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با توضیح اینکه خبرهایی مبنی بر اجرای بخش‌هایی از سند 2030 بود که به نمایندگی از 11 نماینده از وزیر آموزش‌وپرورش در این موضوع سؤال کردم، بیان کرد: وزیر پاسخی دادند امّا مهلت دو ماهه برای جواب کامل تقاضا کردند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی روز گذشته شفاف و با تعابیری روشنی پیرامون سند 2030 صحبت کردند؛ ایشان بر استعماری بودن این سند تأکید دارند و فرمودند که این سند جوانان ما را با فرهنگ غربی آشنا و آن‌ها را سرباز ارتش استکبار جهانی می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش با تأکید بر اینکه با توجه به هشدارهای روز گذشته رهبر انقلاب، معتقد هستم جای هیچ بحث و تأملی در این زمینه نیست، خاطر نشان کرد: از رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخواست می‌کنم که سؤال اجرای سند 2030 در برخی از مدارس را به صحن علنی مجلس ارجاع دهد.

وی افزود: برخی از آموزشگاه‌ها، مدارس غیرانتفاعی و حتی مهدکودک‌ها مجوز اجرای سند 2030 را گرفتند و حتی متأسفانه برخی از دانشگاه‌ها تحت عنوان همایش‌هایی در زمینه روانشناسی و مربوط به آن، این سند را اجرا و نهادینه می‌کنند.

ابطحی تأکید کرد: من معتقد هستم جلوگیری از اجرای این سند عزم جدی می‌خواهد، سازمان بازرسی و قوه قضائیه و شورای عالی انقلاب فرهنگی که به‌ عنوان متولی اصلی فرهنگ کشور است باید در این زمینه به‌صورت جدی ورود کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه مدّتی است که خمودگی در این شورا حس می‌شود اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید بازنگری جدی در بخشنامه‌ها و کتب درسی انجام دهند.

نماینده خمینی‌شهر ادامه داد: ما خواب هستیم و دشمن به‌طور فعال وارد این زمینه شده است؛ برخی از اعضای کمیسیون حمایت جدی و عجیب از این سند دارند و حرفشان این است که سند 2030 آنچنان که شما مخالفان می‌گویید نیست.

وی با توضیح اینکه از 17 سند 2030، سند چهارم آن راجع به آموزش است مهم و استعماری است، بیان کرد: متأسفانه در مجلس فراکسیون توسعه پایدار پیگیر سند 2030 است که نباید از بقیه دستگاه‌ها توقع و انتظار داشت.

ابطحی در پایان گفت: با اتمام‌حجتی که رهبر انقلاب روز گذشته داشتند، دل سوزان و علاقه‌مندان به فرهنگ ایرانی-اسلامی کشور از آموزش‌وپرورش و آموزش عالی مطالبه عمومی ‌کنند که امیدواریم مسئولان آموزشی متوجه خطرات این سند شوند و آن را به‌صورت مخفیانه و با بحث‌های گوناگون اجراء نکنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری صاحب نیوز منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد