صفحه اصلی » اجتماعی » باید ها و نباید ها غذایی برای افطار

باید ها و نباید ها غذایی برای افطار

کارشناس تغذیه گفت: افطار باید با آب جوش و چند عدد خرما باشد تا سیستم گوارش آمادگی پذیرش مواد غذایی را پیدا کند؛ همچنین سوپ گرم و یا چند لقمه نان و پنیر و گردو برای افطار مناسب است.

تاریخ انتشار: ۰۶:۲۲ - یکشنبه ۱۳۹۸/۰۲/۲۲

مرتضی صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: افطار با آب جوش و چند عدد خرما باشد تا سیستم گوارش آمادگی پذیرش مواد غذایی را پیدا کند؛ همچنین سوپ گرم و یا چند لقمه نان و پنیر و گردو برای افطار مناسب است.

کارشناس تغذیه تصریح کرد: سپس بین افطار و شام حدود یک ساعت فاصله باشد؛ همچنین در افطار باید از مصرف حجم بالای مواد غذایی در زمان کوتاه خودداری شود تا فشار زیادی را به معده وارد نکند.

وی با بیان اینکه شام باید مشابه یک وعده  ناهار باشد، افزود: توصیه می‌شود ۸ تا ۱۲ قاشق برنج و یک سیخ کباب یا جوجه و یا یک لیوان خورشت و همراه با یک لیوان ماست داشته باشیم که سوپ و سالاد هم قبل از آن مصرف شود.

صفوی عنوان کرد: در فاصله افطار تا سحر مصرف زیاد میوه توصیه می‌شود؛ میوه‌ها به دلیل داشتن آب فراوان از تشنگی در طول روز پیشگیری می‌کنند؛ مصرف سالاد هم همراه غذا به دلیل آب بالای کاهو باعث ذخیره شدن آب در بدن شده و از تشنگی در طول روز جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری صاحب نیوز منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد